۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 1154
کد خبر: 83564593
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسیج، ریشه در گفتمان ناب انقلاب اسلامی دارد

۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۲
کد خبر: 83564593
بسیج، ریشه در گفتمان ناب انقلاب اسلامی دارد

یزد- ایرنا- امام جمعه مرکز شهرستان میبد از بسیح با عنوان درختی تنومند یاد کرد و گفت: این تشکل مردمی ریشه در گفتمان ناب انقلاب اسلامی و تاریخی چند هزار ساله دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر میبد افزود: بسیج یعنی انسانی که از خود در راه جامعه و دیگران مایه می‌گذارد ، کمترین توقع را دارد و بیشترین تعهد را از خود نشان می‌دهد، او از پوسته های نفسانی خود بیرون آمده و در آرمان های الهی محو شده‌ است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه داد: خیل عظیم چند نسل جوان بسیجی انقلاب را پایه گذاری کردند و کشور را در تهاجم بیگانه در زمان دفاع مقدس نجات دادند و پس از آن نیز بر عهد و پیمان خود باقی ماندند.

 خطیب جمعه میبد اضافه کرد : بسیج یک فرهنگ نورانی است ، اگر همه مسئولان ما به آن تکیه داشته باشند اغلب مشکلات حل شدنی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد با اشاره به اجرای  ۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج( ۳۰ آبان الی ۶آذر) یادآور شد : از همه برنامه‌ها باید استقبال کرد و به شکلی پر رونق پرچم بسیج را برافراشت تا عشق به پایداری ، برادری ، دوستی ، محبت ، فداکاری و ... تقویت شود و از بسیجیان نیز انتظار می رود که فرهنگ بسیج را بشناسند و در تقویت آن تلاش کنند.

اعرافی با اشاره به اغتشاش های اخیر در برخی شهرها گفت: ایران با اینکه جنگ و سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشته است اقتصادی زنده ، پویا و فعال و مورد حسد دشمنان دارد و روح بسیج چنان صلابتی به آن داده که در مقابل توطئه‌های سهمگین ایستادگی کرده‌ است.

به گفته وی علی رغم اینکه ما در عرصه جهانی رتبه های خوب ، همچنین داشته هایی داریم نباید از حل مسائل و مشکلاتی نظیر وابستگی به نفت و خام فروشی و... چشم پوشی کرد.

امام جمعه میبد اشغال کشورها و تجزیه کشورهای اسلامی را ،راه و روش غربی ها و  کشورهای وابسته به آنها دانست و خاطرنشان کرد: آنها که دستشان به خون این ملت آلوده است برای آنچه در این چند روز اخیر رخ داد به صورت شبکه ای و با تدابیری از پیش اندیشیده شده برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده‌ بودند.

اعرافی تاکید کرد: آنها با توجه به اهداف خود خواستند ناامنی را به جامعه ایران بیاورند ، باید بدانند که به فضل الهی و تدبیر مقام معظم رهبری و با همت بزرگ ملت ایران در این سیاست هم شکست سنگینی خواهند خورد.

به گفته علی ربیعی ‏دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری و سخنگوی دولت حدود ۶۰ درصد خانوارهای ایران خودرو شخصی ندارند و مصرف بخش بزرگی از خودروداران روستایی و شهرهای کوچک هم زیر ۶۰ لیتر در ماه است. طرح سهمیه بندی بنزین به نفع هر دو این ‌گروه‌ بزرگ است که اکثر شهروندان ایرانند، هموطنان‌مان به خصوص این دو گروه، به مرور زمان، آثار مثبت آن را خواهند دید.

مرکز شهرستان ۱۰۴هزارنفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha