شهید دهقانی دودوی خطاب به جوانان: مبادا در راه غفلت بمیرید

بندرعباس- ایرنا- شهید رضا دهقانی دودوی یکی از شهیدان دفاع‌مقدس استان هرمزگان در وصیت‌نامه‌اش آورده‌است: ای جوانان نکند بی‌تفاوت و در خواب ذلت بمیرید که امام حسین(ع) در میدان نبرد و امام علی(ع) در محراب عبادت شهید شد.

شهید رضا دهقانی دودوی یادگار علی و سکینه یکم مهرماه ۱۳۴۲ در روستای دودو شهرستان میناب به دنیا به دنیا آمد.

وی تا مقطع او راهنمایی تحصیل کرد و در روزهای جنگ تحمیلی وی نیز همچون دیگر رزمندگان مینابی به جمع رزمندگان در جبهه‌ها پیوست.

این شهید دوران دفاع مقدس استان هرمزگان ۲۹ آذرماه ۶۲ بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پهلو در منطقه سومار به شهادت رسید.

مزار شهید رضا دهقانی دودوی در گلزار شهیدان شهرستان میناب قرار دارد.

شهید رضا دهقانی دودوی در یکی از وصیت‌نامه‌های خود با بیان این جمله که آن‌قدر به جهه می‌روم و می‌جنگم تا شهید شوم، آورده است: ای جوانان نکند در خواب ذلت بمیرید که حسین(ع) در میدان نبرد شهید شد، مبادا در راه غفلت بمیرید که امام علی(ع) در محراب عبادت شهید شد و مبادا بی‌تفادت بمیرید که علی اکبر حسین(ع) در راه امام حسین(ع) و با هدف شهید شد.

وی افزوده است: استغفار و دعا را از یاد نبرید که بهترین درمان‌ها برای تسکین دردهاست، همیشه به یاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید.

شهید دهقانی دودوی ادامه داده است: هرگز دشمنان بین شما تفرقه نیندازد و شما را از روحانیت متعهد جدا نکنند که اگر چنین کردند روز بدبختی مسلمانان و روز جشن ابرقدرت‎هاست.

این شهید دفاع مقدس اضافه کرده است: حضورتان در جبهه‌های حق برضد باطل را ثابت نگه دارید، در امام خمینی(ره) بیشتر دقیق شوید و سعی کنید عظمت او را دریابید و خود را تسلیم او سازید و صداقت و اخلاص خود را همچنان حفظ کنید.

وی نوشته است: اگر فیض شهادت نصیبم شد آنان که پیرو خط امام خمینی(ره) نیستند و به ولایت او اعتقاد ندارند بر من نگریند و بر جنازه من حاضر نشوند، اما باشد که خون شهدا آنان را نیز متحول سازد و به رحمت الهی نزدیک شوند.

شهید علی دودوی یادگار ابراهیم و بانو دیگر شهید هم‌نام شهید رضا دهقانی دودوی است که در روستای دودو این شهرستان به دنیا آمد.

وی که از سوی هلال احمر به جبهه اعزام شده بود نیز ۲۷ دی سال ۶۵ با سمت امدادگر و راننده آمبولانس در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر و سینه در شلمچه به شهادت رسید.

مزار شهید علی دودوی در گلزار شهیدان بندرعباس کنار مزار سردار شهید محمد دهقانی قرار دارد.

استان هرمزگان در مجموع دارای یکهزار و ۲۵۰ شهید و  یکهزار و ۱۰ جانباز شامل( ۷۷۰ جانباز ۲۵ درصد تا ۳۹ درصد، ۱۰۹ جانباز ۴۰ درصد تا ۴۹ درصد ،۹۰ جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد، ۴۱ جانباز ۷۰ درصد) است.

از این تعداد جانبازان استان هرمزگان، ۲۱ اردیبهشت ماه امسال 'سلیمان داج' یکی دیگر از این جانبازان شیمیایی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج عوارض شیمیایی از ناحیه ریه در بیمارستان ام لیلا بندرعباس به برادران شهیدش پیوست.

با درگذشت مرحوم محمد نیرومند جانباز ۷۰ درصد در آبان ماه امسال نیز تعداد جانبازان استان هرمزگان هم‌اکنون به ۱۰۰۸ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha