۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 2784
کد خبر: 83558458
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیاز به خیریه‌های فعال در حوزه بهزیستی با افزایش جمعیت بیشتر می‌شود

زنجان - ایرنا - رئیس هیات مدیره انجمن خیریه پرتو مهریزدان گفت: با افزایش جمعیت و آسیب های اجتماعی نیاز به خیریه‌های فعال در حوزه بهزیستی بیش از گذشته احساس می‌شود.

حمید اسکندریون روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زنجان به عنوان شهر رحیمان و کریمان در کشور معروف است و البته بیشتر خیریه‌ها در استان در حوزه سلامت فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه حوزه بهزیستی و مسایل مربوط به آن پیچیدگی های خاص خود را دارد تصریح کرد: با وجود اینکه تلاش های بسیاری در حوزه مسائل مربوط به بهزیستی وجود دارد با این حال لازم است مردم بیش از پیش در این زمینه ها مشارکت کنند.

 رئیس هیات مدیره موسسه پرتو مهریزدان با تاکید بر لزوم احساس وظیفه در زمینه مسئولیت های اجتماعی، اظهار داشت: این موسسه چندین سال قبل با کمک چندین مادر مهربان تاسیس شد و اکنون نیز تلاش داریم آن را از مرکز و موسسه به خانواده تغییر دهیم تا نیازهای عاطفی فرزندان را هم با حضور روانشناسان پاسخ دهیم. 

وی با اشاره به برنامه ریزی هایی که برای آینده این فرزندان طرح ریزی شده، یادآور شد: این عزیزان در مسیری که تبحر دارند سوق داده خواهند شد و هزینه تحصیلی آنها نیز توسط خیران تامین خواهد شد.

این مسئول افزود: امسال ۵ دانش آموز کلاس اولی داشتیم که روز اعزام آنها لحظه زیبای بود ما در وجود این فرزندان هفت رنگ مهر و مهربانی را دیدیم.

در راستای آموزه‌های دینی و ارتقای فرهنگ نیکوکاری و حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، خیران زنجان در اقدامی انسان دوستانه اقدام به راه اندازی و تأسیس موسسه خیریه پرتو یزدان مهر با شماره ثبت ۶۰۰ در سال ۹۳ با دریافت مجوز رسمی از اداره کل بهزیستی استان کردند.

رسالت این موسسه که فعالیت های آن غیرانتفاعی و غیرسیاسی است حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست با بهره‌گیری از منویات دین مبین اسلام و تبعیت از قانون اساسی است.

این موسسه با هدف کلی نگهداری از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست اداره می شود و اهدافی اختصاصی مانند آموزش و ارتقای تحصیلی و علمی فرزندان، تربیت، پرورش و آشنایی فرزندان با دین مبین اسلام، تامین نیازهای بهداشتی و درمانی آنها، ارائه خدمات مشاوره و مددکاری، ارائه خدمات فوق برنامه، ورزشی و تفریحی به فرزندان همچنین، بستر سازی و تشویق آنان برای مهارت فنی و حرفه ای، کمک به اشتغال و در نهایت کمک به بالندگی، مسئولیت پذیری و هدایت فرزند پیش از ترخیص از موسسه برای تشکیل خانواده و ورود به جامعه را دارد.

مهمترین ماموریت موسسه ایجاد مجتمع و مرکزی نمونه، برجسته و جامع با بهره‌گیری از روش‌های علمی و مهندسی که آرزوهای آموزشی، تحصیلی، تفریحی، فوق برنامه، ورزشی و سایر نیازهای فرزندان تحت پوشش را فراهم کند که هم اکنون مطالعات اولیه و نقشه‌های ساختمانی و رایزنی‌های لازم با خیران و دستگاه‌های دولتی همسو در زمینه احداث مرکز در حال انجام است که با راه اندازی این مرکز بزرگ زرینی بر افتخارات خیران زنجانی ثبت خواهد شد.

سرپرستی کودکان بی سرپرست ۰ تا ۶ سال بر عهده حاکمیت و دولت و پس از آن در مراکز خیریه است که در استان زنجان نیز ۲ مرکز نگهداری فرزندان پسر از ۶ تا ۱۲ سال و از ۱۲ تا ۱۸ سال فعالیت می کند.

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha