احتمال انقراض انسان‌ها در آینده نزدیک از احتمال برخورد صاعقه به یک نفر بیشتر است

تهران- ایرنا- نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده است، نشان می‌دهد که احتمال منقرض شدن انسان‌ها در آینده نزدیک از احتمال برخورد صاعقه به یک نفر و یا مورد حمله یک کوسه قرار گرفتن، بیشتر است.

به گزارش روزنامه دیلی میل ، محققان دانشگاه آکسفورد در این مطالعه، احتمال کلی انقراض انسان را بر اثر دلایل طبیعی - که شامل اثرات سیارکها و فورانهای شدید آتشفشانی است- مورد بررسی قرار دادند.  آنها برای بررسی احتمال ناپدید شدن گونه انسان از سیاره زمین، سلطنت ۲۰۰ هزار ساله انسان را بر زمین مورد مطالعه قرار دادند.

این مطالعه که در نشریه The Sun منتشر شده است، نشان می دهد که احتمال منقرض شدن انسان ها از احتمال برخورد صاعقه به یک نفر ( یک در ۷۰۰ هزار ) و یا مورد حمله کوسه قرار گرفتن ( یک در ۶۵۰ هزار) بیشتر است.

این مطالعه نشان داد که احتمال مرگ گونه‌های انسان بر اثر دلایل طبیعی در هر سال تعیین شده یک در ۱۴ هزار است. محققان همچنین متذکر شدند که این خطر با افزودن تهدیدهای انسان ساز (تسلیحات هسته ای و تغییر اوضاع اقلیمی) به این محاسبه بازهم بیشتر می شود. 

محققان در بخش دوم این مطالعه به بررسی داده های فسیلی پرداختند و متوجه شدند که این احتمال به یک در ۲۳ هزار نفر کاهش می یابد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha