۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۹:۳۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 83547500
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتبار ۷۰۰میلیون تومانی پژوهش در استان زنجان

۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۹:۳۷
کد خبر: 83547500
اعتبار ۷۰۰میلیون تومانی پژوهش در استان زنجان

زنجان - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: مجموع اعتبارات از محل یک درصد ویژه پژوهش دستگاه‌های اجرایی این استان در سال جاری، ۷۰۰ میلیون تومان است.

شهرام طهماسبی روز شنبه در کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان افزود: از این میزان اعتبار اختصاص یافته، ۱۲۰ میلیون تومان صرف تعهدات سال گذشته، ۹۰ میلیون تومان برای طرح های سال های قبل از ۹۷ و حدود ۵۵۰ میلیون تومان نیز برای اجرای طرح های پژوهشی در سال جاری هزینه می شود.

وی ادامه داد: بر اساس ظرفیتی که قانون بودجه سال گذشته و امسال ایجاد کرد، یک درصد اعتبار پژوهشی دستگاه‌های اجرایی به صورت تجمیعی و فارغ از دیدگاه‌های بخشی و دستگاهی برای انجام طرح های اولویت‌دار در استان هزینه می شود. 

طهماسبی به لزوم شناسایی مسائل نیازمند پژوهش در استان تاکید کرد و افزود: بر اساس نظر اعضای کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان، توسعه گردشگری، خام فروشی و سهم پایین صنایع تبدیلی و غذایی، ایجاد زنجیره های عرضه کشاورزی متناسب با ظرفیت ها، سواد سلامت و سبک زندگی سالم، نگاشت زیست بوم کارآفرینی، تحکیم بنیاد خانواده، بقایای کود و سم در اراضی و محصولات کشاورزی و توسعه پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بینان، هشت اولویت پژوهشی استان در سال جاری است. 

وی اظهار داشت: سال گذشته پنج موضوع از مسائل استان جزو اولویت های پژوهشی استان انتخاب شد که بیش از ۱۰۰ طرح پژوهشی(پروپوزال) از سوی محققان و دانشگاهیان برای اجرای آنها به دبیرخانه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری ارسال و در نهایت پنج طرح برای اجرا تایید شد. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: فراخوان ارائه طرح های پژوهشی برای اجرای اولویت های امسال استان، ظرف چند هفته آینده منتشر می شود. 

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha