۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 83547240
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیمی از شرکت‌های تعاونی چهارمحال وبختیاری غیرفعال است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال وبختیاری از تشکیل ۴ هزار و ۸۰۰ شرکت تعاونی در حوزه‌های مختلف در استان اشاره کرد و گفت: حدود نیمی از این تعداد شرکت تعاونی‌ها غیر فعال است.

سیدحفیظ الله فاضلی روز شنبه در نخستین کمپ کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی استان، افزود: در یک دوره زمانی به دلیل اینکه فرهنگ تعاونی به درستی استفاده نشده بود و برای ایجاد اشتغال، بدون توجه به اهداف تعاون، تجربه، استفاده از ابزار، تخصص و ایده‌های نوآورانه، نبود انگیزه‌های مختلف و سرمایه‌های مختلف تعاونی‌های تشکیل شد که بخشی از آنها ناموفق بودند.

وی گفت: تشکیل تعاونی یکی از دلایل گسترش عدالت اجتماعی، رفاه اجتماعی و جلوگیری از انحصار سرمایه و ثروت در دست افراد خاص بود که این امر در تشکیل تعاونی‌ها مورد توجه قرار نگرفت.

فاضلی، با اشاره به اینکه اشتغال و بیکاری از مهمترین معضلات استان است، افزود: بیش از ۸۰ درصد از جویندگان کار استان فارغ التصحیلان دانشگاهی هستند که در دانشگاه‌ها بدون نیاز جامعه نیرو پرورش داده می‌شود.

وی به حمایت از ایده‌های نوآورانه از سوی فارغ التحصیلان دانشگاهی تاکید کرد و گفت: در ۲ سال گذشته در استان ۲ نفر از دانش‌آموختگان دانشگاهی که موفق به جذب در بخش خصوصی شدند، ایده‌هایشان در بین ۲۰ هزار کارآفرین برتر کشور مقام کسب کرد.

به گفته وی، این ایده‌پردازان به دلیل نبود سرمایه و حمایت از سوی مسوولان از اجرای طرح و ایده خود به صورت انفرادی ممانعت می‌کردند.

وی، به توسعه فرهنگ کارآفرینی در جامعه تاکید کرد و گفت: ایده‌ها و خلاقیت‌های نوآورانه می‌توانند از حمایت دولت در قالب تشکیل شرکت تعاونی بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا، پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی و نخستین کمپ کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی استان در محل شهرک صنعتی شهرکرد به مدت ۵ روز دایر است.

در حاشیه برگزاری نخستین کمپ کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی استان پنجمین نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی در ۱۰ غرفه محصولات دانشگاهی و تعاونی برپا شده است.

این نمایشگاه و کمپ در راستای حرکت و جهت دادن دانشجویان در راستای تشکیل شرکت تعاونی برپا شده است.

پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی و نخستین کمپ کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی استان در محل شهرک صنعتی شهرکرد به مدت ۵ روز دایر است.

کمپ کارآفرینی در ۱۶ استان کشور از جمله چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha