۱۵ آبان ۱۳۹۸، ۹:۰۹
کد خبر: 83544233
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بندرچابهار ظرفیت مناسبی برای ورود کالای اساسی کشور است

چابهار- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان وبلوچستان گفت: بندرچابهار با موقعیت مناسب و دسترسی به آب‌های آزاد ظرفیت مناسبی برای ورود کالای اساسی کشور است.

حیدر میرزایی روز چهارشنبه در بازدید از بندر شهیدبهشتی و دیدار با مسئولان چابهار اظهار داشت: زیرساخت‌های خوبی در چابهار برای ورود انواع کالا ایجاد شده و امیدواریم روند ورود، خروج کالا و ترخیص به موقع انجام و بخشی از نیازهای سیستان وبلوچستان و کشور از این بندر تامین شود.

وی بیان کرد: تعزیرات حکومتی به عنوان تنها دستگاه قضائی در اختیار دولت با تمام توان با تخلفات و متخلفان برخورد می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: برای مبارزه با تخلفات به حمایت و همیاری تمامی دستگاه‌ها بویژه فرمانداری‌ها نیاز داریم تا به بهترین شکل جلوی سودجویی متخلفان اقتصادی گرفته شود.

وی تصریح کرد: اکثر کالاهای قاچاق از طریق مرز دریایی شهرستان چابهار مربوط به لوازم خانگی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: در ۲ ماه اخیر ۶ کشتی حامل کالای اساسی در مجموع با ظرفیت ۳۴۰ هزار تن در این بندر پهلو گرفته و عملیات تخلیه و بارگیری نیز با نرم مثبتی در حال انجام است.

بهروز آقایی افزود: با توجه به زیرساخت‌های مناسب تخلیه و بارگیری و به منظور جلوگیری از رسوب کالا و بهره‌مندی مردم از کالاهای وارداتی بیش‌از ۷۰ درصد کالاهای تخلیه شده بارگیری و از بندر خارج شده است.

وی با اشاره به ظرفیت تخلیه روزانه ۱۲ هزار تن کالا در بندر چابهار و خروج ۲ هزار و ۵۰۰ تن کالای اساسی در روز خاطرنشان کرد: انتقال کالاهای اساسی از مسیر بندر چابهار باعث کاهش قیمت‌ها و ترافیک کشتی‌های در نوبت انتظار تخلیه در دیگر بنادر جنوبی کشور می‌شود.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان وفرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهار داشت: چابهار بهترین موقعیت و ظرفیت برای ورود کالای اساسی را دارد و زیرساخت‌ها نیز در این زمینه در حال فراهم شدن است.

رحمدل بامری افزود: چابهار با وجود داشتن ظرفیت‌های فراوان اقتصادی و تجاری در کنار آن معضل حاشیه نشینی در اطراف شهر چابهار دارد که به یکی از معضلات جدی تبدیل شده و مشکلاتی در حوزه‌های مختلف از جمله مسائل، اجتماعی و فرهنگی را به دنبال داشته است.

وی گفت: بالاترین صید کشور را در چابهار داریم اما قیمت ماهی در این شهرستان بسیار بالاست زیرا برخی مسائل به خوبی مدیریت نشده است.

فرماندار چابهار گفت: عرضه بسیاری از کالاها در چابهار انحصاری برای افراد خاص شده که این خود رقابت را از بین برده و ما به دنبال شکستن این انحصارها هستیم.

وی ادامه داد: عملکرد تعزیرات حکومتی در بررسی و نظارت بر بازار و مبارزه با قاچاق کالا و ارز قابل قبول است.

به گزارش ایرنا مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان وبلوچستان در سفر به چابهار و کنارک از ظرفیت‌های اقتصادی، ترانزیتی، شیلاتی و گردشگری این مناطق ساحلی بازدید و در دیدارهایی با مدیرعامل منطقه آزادچابهار، فرمانداران و شهرداران، مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و اعضای شورای اسلامی شهر کنارک و چابهار دیدار و در نشست‌های جداگانه مسائل،مشکلات وظرفیت‌های اقتصادی را بررسی کردند.

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha