۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 2862
کد خبر: 83538898
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نخستین همایش بازی های خانوادگی درمسجد جمکران قم برگزار می‌شود

قم – ایرنا – معاون فرهنگی مسجد جمکران گفت: همزمان با هفته مبارک و فرخنده وحدت نخستین همایش بازی‌های خانوادگی با مشارکت و همکاری حوزه فرهنگی جمکران و شهرداری قم در جمکران برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین یاسین حسین آبادی روز شنبه درگفت و گو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت ایام آغاز امامت امام عصر(عج) و هفته وحدت درتبیین برخی برنامه‌های پیش بینی شده برای این مناسبت‌ها اظهار داشت: هدف از اجرای این برنامه‌ها اجتماع قلب‌ها و ایجاد همدلی بین اقشار مختلف جامعه حول محور امام زمان(ع)  می‌باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت های جمکران درسه جامعه هدف خانواده و کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال رقم خواهد، بیان داشت: یکی از آسیب‌هایی که حوزه خانواده را تهدید می‌کند، رها سازی فرزندان توسط والدین و در نتیجه عدم وجود همدلی‌های لازم است.

وی ادامه داد: به منظور رفع این معضل و همچنین فرهنگ سازی مورد نیاز، همایش بازیهای خانوادگی با همکاری مسجد جمکران، شهرداری قم و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان در روز ۲۴ آبان ماه جاری در جمکران انجام خواهد شد.

حسین آبادی افزود: بازی‌های طراحی شده برای این همایش از جنس تعامل، همدلی، همکاری و هم بازی شدن والدین با فرزندان است.

وی همچنین مهمترین شاخصه دوره جوانی و نوجوانی را رفاقت و دوستی دانست، و گفت: بر همین اساس مسابقه‌های دانش آموزی تحت عنوان دوست خوب من در حوزه‌های مختلف مانند روزنامه دیواری اجرا خواهد شد.

حسین آبادی ادامه داد: در این ایام فرخنده جشنواره‌های آوا و نغمه‌ها مهدوی در حوزه دانش آموزی نیز انجام می‌شود.

معاون فرهنگی جمکران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ویژه برنامه‌های ایام آغاز امامت امام عصر از شامگاه سه شنبه هفته جاری چهاردهم آبان آغاز خواهد شد، افزود: آیین عزاداری شهادت امام حسن عسکری (ع) دراین مکان مقدس برگزار و تجلیل از موکب های مهدوی فعال در مسیر نجف – کربلا و عرض تسلیت کاروان های راهی کربلا نیز از برنامه‌هایی است که در حاشیه این آیین صورت خواهد گرفت.

وی  همچنین با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در ظهر شهادت امام حسن عسکری (ع)در شبستان امام علی (ع) این مکان مقدس گفت: از شب نهم ربیع الاول برنامه های مسجد تبدیل به جشن و بیعت با حضرت بقیه الله می‌شود.

وی افزود: آیین تجدید عهد جانان با شرکت ۲ هزار تن از روحانیان معمم پس از نماز مغرب و عشا در شبستان کربلا برگزار، و همزمان با این برنامه نیز آیین تجدید عهد مدام با امام زمان، با حضور اقشار مختلف مردم، هنرمندان، گروه های سرود و شاعران در شبستان امام علی انجام خواهد شد.

حسین آبادی  یادآور شد: امسال نیز مانند سالهای گذشته همایش بزرگ عهد سربازی امام زمان با شعار ۶ هزار تن به نیابت از ۶ هزار شهید قم در ساعت هشت صبح پنج شنبه پانزدهم آبان با مشارکت ۱۰۰ گروهان ۶۰ نفره نظامی و سخنرانی سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل  نیروهای مسلح کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره دانشجویی مهدویت با همکاری جهاد دانشجویی در ظهر پانردهم آبان افرود: برنامه عصر همدلی نیز در ساعت ۱۵:۳۰ پنج شنبه با حضور چهره های منبری، مادحان، هنرپیشه ها و خواننده ها برگزار خواهد شد.

وی گفت: همایش با موضوع همدلی در خانواده، با حضور چند تن از استادان و کارشناسان و با تشکیل ‌کمیسیون های تخصصی اخلاق در خانواده، آرامش در خانواده، سلامت در خانواده و مهارت های زندگی در صبح و عصر جمعه این هفته در جمکران ترتیب می‌یابد.

حسین آبادی  با اشاره به برپایی دو نمایشگاه عکاسی تحت عنوان جمکران وعده گاه منتظران گفت: یکی از این نمایشگاه در نگارخانه فرهنگ قم و دیگری با همکاری حوزه هنری در تهران برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: حضور متولیان و خادمان مسجد جمکران در نماز جمعه این هفته تهران برای سخنرانی پیش از خطبه و همچنین عرض تهنیت به نمازگزاران و اجرای آیین تجدید عهد و بیعت نیز از دیگر برنامه ها به شمار می‌آید.

مدیر هنر و رسانه مسجد جمکران نیز در ادامه این نشست با اشاره به انجام پویش، برای ظهور همدل باشیم و راه اندازی هشتگی به همین نام در فضای مجازی گفت: در این زمینه سعی شده محصول های متعدد رسانه ای را تولید و شبکه های گسترده انتشار را ایجاد کنیم، از این رو برگزاری هر چه بهتر این پویش همکاری رسانه ها و خبرنگاران را طلب می‌کند.

مهدی دانش آشتیانی گفت: برای این طرح، یک تیزر تلویزیونی از انواع همدلی در صنوف گوناگون مانند کارگر، پرستار و دانشجو تولید شده‌است.

وی‌ ادامه داد: کاراکترهای موجود در این تیزر تبدیل به پوستر شهری شده و اکران شهری می شود، و با همکاری خوب شهرداری بیش از ۸۰۰ متر مربع فضا برای اجرای این برنامه اختصاص یافته‌است.

وی با اشاره به تولید پادکست و انواع تولیدهای رسانه ای با موضوع این پویش تصریح کرد: موشن گرافیک برای توضیح پویش مذکور تهیه شده و در شبکه های مختلف پخش میشود.

وی گفت: طبق فراخوان صورت گرفته از ۸۲ عکاس داخلی و خارجی تعدادی عکس و تصویر با موضوع ظهور دریافت شده و چکیده ای از آن در قالب نمایشگاه ویژه این ایام به نمایش گذاشته خواهد شد.

دانش آشتیانی با اشاره به طراحی و اجرای اپلیکیشن شمیم مخفف شبکه مردمی یاوران مهدی افرود: ما به دنبال این هستیم که همه کسانی که دل در گرو وجود امان زمان دارند را در فضایی دور هم جمع کنیم.

مدیر هنر و رسانه جمکران با اشاره به قول مساعد شبکه های مختلف تلویزیونی برای پوشش زنده آیین ها این ایام بیان کرد: صفحه اینستاگرام مسجد جمکران نیز از امروز تمام ویژه برنامه ها را به صورت زنده پخش می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه پویش همدلی را از نهم ربیع الاول آغاز می کنیم، گفت: این اقدام تا نهم ربیع الاول سال آینده با تولیدهای هنری و رسانه ای و آیین هایی که در این مکان مقدس برگزار می شود، به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

نهم ربیع الاول امسال یکهزار و صد و هشتاد و یکمین سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha