۱۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 2122
کد خبر: 83537427
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی هنیه با مقامات برخی کشورها درمورد تحولات فلسطین

تهران - ایرنا - رئیس دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس در گفت وگوی تلفنی با شماری از مقامات کشورها تاکید کرد، اجرای انتخابات در راستای تحقق وحدت ملی با خواست این جنبش برای پایان اختلافات هماهنگی دارد.

به گزارش امروز(جمعه) پایگاه خبری فلسطین الیوم، «اسماعیل هنیه» در تماسی تلفنی با «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه و دیگر مقامات کشورها، در خصوص آخرین تحولات فلسطین بویژه برگزاری انتخابات عمومی با آنان رایزنی کرد.
رئیس دفتر سیاسی حماس  در این گفت وگوهای تلفنی اظهار داشت: اجرای انتخابات در راستای خواسته این جنبش برای تحقق وحدت ملی، پایان اختلافات، ایجاد نظام سیاسی فلسطینی بر اساس شراکت و گزینه‌های دموکراتیک است.
وی افزود: حماس انعطاف زیادی برای برگزاری این انتخابات نشان داده تا در سطوح مختلف شورای قانونگذاری، ریاستی (ریاست تشکیلات خودگردان) و شورای ملی فلسطینی در کرانه باختری، نوار غزه و قدس برگزاری شود.
احمد ابوالغیط نیز در این گف وگوی تلفنی تصریح کرد، اتحادیه عرب هیأتی را برای نظارت بر انتخابات و تضمین شفافیت آن خواهد فرستاد.
گروه‌های فلسطینی از جمله جنبش حماس دوشنبه هفته جاری نشستی با هیأت کمیته مرکزی انتخابات به ریاست «حنا ناصر» در نوار غزه داشتند تا مواضع درباره برگزاری انتخابات را بررسی کنند.

در پایان این نشست گروه‌های مختلف موافقت خود را با برگزاری انتخابات عمومی اعلام کردند.
«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در سخنرانی ۲۶ سپتامبر خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گروه های فلسطینی را به برگزاری انتخابات عمومی در فلسطین دعوت کرد.
آخرین انتخابات پارلمانی فلسطین در سال ۲۰۰۶ برگزار شد.

۱۰۷۱

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha