۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۳۷
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 83528561
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واگذاری زمین به روستاییان سیل‌زده سربیشه تعیین تکلیف شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: وضعیت و نحوه واگذاری زمین برای روستاییان سیل زده روستای « شیرگ آقا» سربیشه طبق مصوبات قرارگاه بازسازی استان تعیین تکلیف شد.

علی اصغر آسمانی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش بهاری در ابتدای سال جاری سبب خسارت ۴۸ واحد مسکونی در روستای شیرگ آقا شد که از این تعداد ۱۰ واحد به صورت ۱۰۰ درصد و بقیه بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روستا در محدوده سیل‌آسا قرار دارد طبق مصوبات قرارگاه بازسازی استان مقرر شد ۲۸.۵ هکتار از اراضی باغستان در هزار و ۸۰۰ متری این روستا برای ساخت واحدهای جدید مورد توجه قرار گیرد.

آسمانی مقدم با بیان اینکه در این میان عده‌ای هم مخالف با تغییر مکان روستا بودند اظهار داشت: طبق اخذ تعهد کتبی تاکنون چهار خانوار به بانک معرفی شده‌اند اما طبق تعهد گرفته شده ساخت و سازها بر اساس ایمنی و استاندار باید صورت گیرد.

وی بیان کرد: طراحی و تفکیک مورد نیاز در این منطقه انجام شده است و به اهالی روستا اعلام شد که نسبت به تحویل زمین و تسهیلات مورد نیاز اقدام کنند.

آسمانی مقدم یادآور شد: هر واحد خسارت دیده از ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۵ ساله چهار درصد و ۱۵ میلیون تومان بلاعوض و معیشتی برخوردار می‌شود و در صورت تکمیل نشدن واحدها خانوارها می‌توانند از ۱۵ میلیون تومان تسهیلات معیشتی با بازپرداخت ۱۵ ساله بهره‌مند شوند.

روستای «شیرگ آقا» از توابع شهرستان مرزی سربیشه در ۷۰ کیلومتری مرکز استان خراسان جنوبی و در دامنه کوه مون‌آباد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها