جلب مشارکت مردم رویکرد صیانت از محیط زیست است

یاسوج- ایرنا- مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از سیاست ها و رویکردهای مهم این سازمان در استان جلب هر چه بیشتر مشارکت مردم در زمینه صیانت از عرصه های زیست محیطی است.

سید اسدالله هاشمی روز یکشنبه در نشست با تشکل های زیست محیطی استان در یاسوج اظهار داشت: تشکل ها حلقه ارتباط مردم و محیط زیست هستند برهمین اساس در راستای توانمند سازی تشکل ها برنامه های جامعی در دست اقدام است. 

وی افزود: همچنین تجربه نشان می دهد که چنانچه مدیریت در عرصه زیست محیطی مشارکتی باشد موثرتر و کارآمدتر خواهد بود بنابراین این سازمان برای همکاری، تلاش برای رفع مشکلات و حمایت همه جانبه از اعضای تشکل های زیست محیطی استان، آمادگی کامل دارد.

هاشمی بیان کرد: تشکل های زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن توانمندی ها و قابلیت های چشمگیر می توانند به عنوان بازوان اداره کل محیط زیست این استان، کمک بسزایی به حفظ عرصه های زیست محیطی استان کنند.

وی عنوان کرد: امروزه نجات محیط زیست اقدامی عملیمی طلبد، برهمین اساس نیاز است تشکل ها جلسات بیشتری برگزار و اعضای بیشتری جذب کنند تا به مردم نزدیک شوند.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این صورت مردم استان نسبت به حفظ محیط زیست حساس تر می شوند و این سازمان می تواند به بخشی از اهداف خود که همان تنویر افکار عمومی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی است، دست یابد. 

 بیش از ۱۱ تشکل محیط زیستی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند که این تشکل ها تاکنون نقش مهمی در زمینه احیای جنگل های این استان ایفا کرده اند.

هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامین با وسعت ۲۵ هزار ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با دو هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در استان وجود دارد. 

در راس آن ها پارک ملی و منطقه حفاظت شده دناست که با وسعتی معادل ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار دارای ۱۵۵۵ گونه جانوری پرنده، ۲۴ گونه جانوری پستاندار، ۲۰ گونه آبزی و ۳۹ خزنده است. 

منطقه حفاظت شده دنا یکی از غنی ترین مناطق زیستی از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری در ایران و دنیاست که در سال  ۲۰۱۰ میلادی از سوی سازمان یونسکو به عنوان اولین ذخیره گاه بعد از انقلاب، دهمین ذخیرگاه بیوسفری ایران و پانصد و پنجاهمین ذخیره‌گاه دنیا به ثبت رسید.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha