نمایش «متری شش‌ونیم» در جشنواره استکهلم و جایزه‌ای برای پیمان معادی

تهران- ایرنا- همزمان با نمایش فیلم «متری شش و نیم» در سی‌امین دوره جشنواره فیلم استکهلم، جایزه دستاورد هنری به پیمان معادی، هنرمند ایرانی این فیلم اهدا می‌شود.

جشنواره فیلم استکهلم یکی از مهم ترین جشنواره های فلیم اروپای شمالی است که از سال ۱۹۹۰ کار خود را آغاز کرد و هر ساله در ماه نوامبر (آبان/ آذر) و امسال ۶ تا ۱۷ نوامبر (۱۵ تا ۲۶ آبان) میزبان علاقه‌مندان به سینما و به طور متوسط بیش از یکصد و هفتاد فیلم از بیش از ۴۰ کشور جهان است.

این جشنواره که قسمت کودک و نوجوان آن هر ساله در ماه آوریل (فروردین/ اسفند) امسال یک تا شش آوریل (۱۲ تا ۱۸ فروردین) برگزار می شود برنامه های متنوعی مانند نمایش فیلم در فضای باز، سینمای تابستانی را شامل شده و فیلم های کودکان ۶ تا ۱۶ ساله را نمایش می دهد.

جشنواره اصلی شامل بخش های مختلفی از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد و زن، (با اعطای جایزه اسب برنزی)، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری، بهترین فیلم کوتاه و ستاره در حال ظهور است. برندگان بخش های دستاورد یک عمر هنر، بهترین فیلم و بهترین فیلم بخش افق‌های تازه اسب برنز را به خانه می برند که مهم ترین جایزه این جشنواره به شمار می آید و بقیه اسب آلومینیوم را کسب می کنند.

جایزه دستاورد هنری از سال ۲۰۱۴ در این جشنواره تاسیس شده و از پیمان معادی دعوت شده ضمن دریافت این جایزه روز ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) در جلسه ای با خبرنگاران و علاقه‌مندان حاضر شود. معادی که کار خود را با نگارش فیلمنامه در سینمای ایران آغاز کرد، با بازی در فیلم درباره الی از اصغر فرهادی و بعد از آن جدایی نادر از سیمین به عنوان بازیگری صاحب سبک شناخته شد، وی در ادامه زندگی کاری و هنری خود به ساخت فیلم نیز رو آورد و فیلم های بمب و برف روی کاج‌ها را نوشت و کارگردانی کرد. 

جشنواره فیلم استکهلم در صفحه اینستاگرام خود روز گذشته با اعلام این خبر افزوده است: فیلم متری شش و نیم پرفروش ترین فیلم در ایران برای اولین بار در یک جشنواره در اروپای شمالی به نمایش در می آید و اولین نمایش منطقه ای را تجربه می کند. اصغر فرهادی نیز سال گذشته برنده بخش افق‌های تازه این جشنواره شده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha