۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۲
کد خبر: 83512990
T T
۰ نفر

عرضه گوشت مصنوعی تولید شده در فضا؛ به زودی

۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۲
کد خبر: 83512990
عرضه گوشت مصنوعی تولید شده در فضا؛ به زودی

تهران- ایرنا - محققان اعلام کردند، انتظار می‌رود ظرف ۵ تا ۲۰ سال آینده پروتئین مصنوعی در فروشگاه‌ها برای مصارف خانگی عرضه شود.

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، به اعتقاد محققان این فناوری نه تنها انجام سفرهای فضایی بلندمدت و اقامت در خارج از زمین را امکان‌پذیر می‌کند، بلکه امکان تولید فرآورده‌های گوشتی را برای مصارف خانگی در زمین نیز در اختیار می‌گذارد.
با وجود این که از نظر طرفداران تولید گوشت مصنوعی، عرضه این محصول موجب شکل‌گیری یک سیستم پایدار تولید و اجتناب از پرورش و کشتار حیوانات می‌شود، هنوز هم پرسش‌های مهمی در رابطه با آثار زیست‌محیطی این فناوری به ویژه میزان مصرف انرژی و امنیت محصولات تولیدی، بدون پاسخ باقی مانده است.
اولین برگر مصنوعی جهان با استفاده از سلول بنیادی گاو توسط یکی از محققان دانشگاه ماستریخت هلند در سال ۲۰۱۳ میلادی تولید شد و پس از آن، استارتاپ‌های مختلفی وارد این بازار شدند.

البته هزینه تولید پروتئین مصنوعی هنوزهم بسیار بالاست و تا کنون هیچ محصولی برای فروش به بازار عرضه نشده است.

با این وجود، طعم این محصولات مورد آزمایش قرار گرفته و فعالان بازار در تلاشند تا هرچه سریع‌تر با به دست آوردن سهم کوچکی از بازار پروتئین، فعالیت خود را در زمینه عرضه پروتئین مصنوعی نیز آغاز کنند.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha