۱۷ مهر ۱۳۹۸، ۸:۳۰
کد خبر: 83509837
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در دلیجان انجام شد

خمین - ایرنا - مسئول آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۶۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی نیمه نخست امسال در شهرستان دلیجان محقق شد.

«بهروز مرادی» روزچهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این میزان سرمایه گذاری با صدور ۱۵ پروانه بهره‌برداری در زمینه محصولات غذایی، منسوجات، فرآورده‌های نفتی، لاستیک و پلاستیک، شیمیایی، کانی غیرفلزی و بازیافت صورت گرفته است.

وی اظهار داشت:با بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی و صنعتی زمینه اشتغال ۲۰۱ نفر در دلیجان مهیا شده است.

 مسئول آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت:  ۱۷ پروانه تاسیس صنعتی نیز با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال نیمه نخست امسال در این شهرستان صادر شد.

مرادی افزود: اشتغال‌ پیش بینی شده پس از راه‌اندازی این طرح های صنعتی مذکور در دلیجان ۲۵۸ مورد است.

وی یادآور شد: ۳۴۱ واحد تولیدی با بیش از ۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این شهرستان فعال و هشت هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی در این واحدها فراهم است.

مسئول آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی  ادامه داد: دلیجان رتبه سوم سرمایه‌گذاری بخش صنعتی استان مرکزی را دارد و پنج درصد از مجموع سرمایه‌گذاری صنعتی استان مرکزی متعلق به این شهرستان است.

مرادی اظهارداشت:  هشت هزار و ۵۰۰ نفر در صنایع فعال دلیجان اشتغال دارند.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی ویژه دلیجان و فراهم بودن زیرساخت‌های صنعتی شرایط سرمایه‌گذاری، این شهرستان را در بخش صنعت متمایز کرده است.

مسئول آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: مجتمع تولیدی الیاف پلی‌استر دلیجان در خاورمیانه در زمره بزرگترین مجموعه‌های تولیدی کشور است و واحدهای تولید عایق رطوبتی دلیجان، بیش از ۷۰ درصد نیاز کشور به عایق‌های رطوبتی را تولید می‌کنند.

دلیجان با ۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی واقع شده و تنها خوشه صنعتی در تولید عایق رطوبتی و قطب تولید الیاف پلی‌استر کشور است.

/۶۰۱۳/۷۲۷۷

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha