۱۷ مهر ۱۳۹۸، ۴:۴۴
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 83509344
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین محدودیت‌های جدید آمریکا را ناقض هنجارهای اساسی خواند

تهران- ایرنا- سفارت چین در واشنگتن بامداد چهارشنبه در پاسخ به اعمال محدودیت‌های صدور روادید آمریکا برای مقامات چینی اعلام کرد: این اقدامات ناقض هنجارهای اساسی حاکم بر روابط بین الملل است.

به گزارش رویترز، سفارت چین در واشنگتن در بیانیه ای اعلام کر، اقدام ایالات متحده به طور جدی هنجارهای اساسی حاکم بر روابط بین الملل را نقض می کند و ضمن دخالت در امور داخلی این کشور، منافع پکن را تضعیف می کند.

سخنگوی سفارت چین در واشنگتن گفت: سین کیانگ مسئولیت به اصطلاح حقوق بشر ادعا شده توسط ایالات متحده را ندارد و اتهامات طرف آمریکایی صرفاً بهانه‌ایی برای توجیه دخالت‌های این کشور است.

مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در  این خصوص گفت: محدودیت های جدید علیه مقامات چینی شامل افرادی می شود که گمان می رود مسئولیت بازداشت و سوء استفاده از اویغورها، قزاقها یا سایر اعضای گروه های اقلیت مسلمان در قلمرو شمال غربی چین را داشتند.

پیش از این نیز وزارت خزانه داری آمریکا در حمایت از مسلمانان اویغورها، ۲۸ شرکت امنیت چینی را در لیست سیا قرار داد و شرکت‌های آمریکایی از ادامه همکاری با این شرکت‌های چینی منع شدند.

این وزارت‌خانه روز دوشنبه اعلام کرد که ۲۸ سازمان و شرکت امنیتی دولتی چین از جمله شرکت تجسسی ویدیویی «هیک‌ویژن» به دلیل نقض حقوق بشر از سوی پکن در استان سین‌کیانگ وارد فهرست سیاه تجاری واشنگتن شد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha