۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 83507965
T T
۰ نفر
با برقراری آرامش در پایتخت عراق، منطقه سبز بغداد دوباره باز شد

بغداد - ایرنا - با بازگشت آرامش به اغلب نقاط بغداد بویژه بخش های مرکزی و اطراف منطقه امنیتی سبز محل استقرار نهادهای حاکمیتی و سفارت خانه های خارجی، ممنوعیت رفت و آمد در این منطقه برای مردم عادی بار دیگر لغو شد.

از  حدود یک هفته پیش و با بالا گرفتن التهاب ناشی از اعتراضات خیابانی و درگیری های خونین میان برخی تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در بغداد و سپس چند استان مرکزی و جنوبی دیگر، منطقه امنیتی سبز پایتخت عراق که از چند ماه پیش به ابتکار و دستور عادل عبدالمهدی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، به روی عموم باز و امکان رفت و آمد شهروندان عادی در آن فراهم شده بود، بار دیگر بسته شد. 

مسوولان امنیتی، نزدیک بودن این منطقه به اعتراضات و شدت درگیری های بغداد بویژه در دو روز اول و تلاش گروهی از معترضان برای عبور از پل جمهوری حد فاصل میدان تحریر (محل اصلی تجمع) و منطقه سبز و ورود به این منطقه و احتمال حمله یا ورود آنان به ساختمان های حاکمیتی، را علت بسته شدن دوباره منطقه سبز اعلام کرده بودند. 

گزارش خبرنگار ایرنا حاکی  است که با فروکش کردن اعتراضات در بغداد، مسوولان ذیربط از دو شب گذشته روندی تدریجی را در بازگشایی دوباره این منطقه به روی مردم آغاز کردند و این منطقه دوباره به روی عموم باز شده و رفت و آمد در آن آزاد است. 

با وجود روند رو به رشد آرامش در مناطق مختلف بغداد، شهرک صدر از دو شب گذشته دچار التهاب شده و گزارش ها حاکی است  درگیری شدید میان برخی معترضان و نیروهای  امنیتی و کشته و زخمی شدن چند تن از آنان است. منابع رسمی هنوز آماری در خصوص تلفات این درگیری ها نداده اند. / 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha