توسعه کارآفرینی اجتماعی زمینه ساز اشتغال پایدار زنان سرپرست خانوار است

‌بوشهر- ایرنا- با توجه به روند رو به رشد خانوارهای زن سرپرست در استان بوشهر برای تحقق عدالت جنسیتی، مسئولیت اجتماعی همه دست‌اندرکاران کمک به بهبود شرایط زندگی آنان است که با حمایت از طرح توسعه کارآفرینی اجتماعی زمینه اشتغال پایدار این قشر فراهم خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: هلدینگ‌ها و شرکت‌های مادر تخصصی می‌توانند در راستای مسئولیت اجتماعی خود به عنوان پیشران و پشتیبان در طرح جامع توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار زمینه توسعه اشتغال پایدار و امنیت شغلی را برای مخاطبان طرح فراهم کنند.

مریم آذرشب روز دوشنبه در نشست هم‌اندایشی طرح جامع توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار افزود: خود اشتغالی زنان سریرست خانواده و پیشگیری از ورود آنان به چرخه حمایتی، بهبود معیشت و افزایش رفاه آنان، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و مولد و ارتباط صاحبان کسب و کار خانگی به بازار از جمله هدف‌های‌ کیفی پیش‌بینی شده در این طرح است.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش سهم مشاغل خانگی در اقتصاد مناطق  به دنبال تطابق الگوی توسعه مشاغل خانگی، مداخله توسعه‌ای، ثبت مشاغل و آمایش از طریق اتصال به بازار، توجه به زنجیره ارزش و توانمندسازی با شبکه سازی، ساماندهی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در بخش دولتی متولی و سایر داوطلبان حقیقی و حقوقی به عنوان معین و پشتیبان هستیم.‌

آذرشب ادامه داد: همچنین برای اصلاح فرآیند اجرایی طرح مبتنی بر الگوی نوین مشاغل خانگ تا اصلاح قوانین، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های موجود و مغایر، وسعت عملکردی خواهیم داشت و درصدد هستیم با بهره‌گیری و استفاده از توان مشاوران شغلی و مراکز مشاوره در طول اجرای طرح، راهبری شغلی بانوان مخاطب پروژه را بجد پیگیری کنیم.‌

وی بیان کرد: شهرستان‌های دشتی، دشتستان و تنگستان با بالاترین نرخ خانوارهای زن سرپرست و شهرستان بوشهر به‌دلیل افزایش نرخ افسردگی در بین بانوان مطابق با مستندات سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان بوشهر، به عنوان پایلوت در اجرای طرح انتخاب شدند.

آذرشب اظهارداشت: برگزاری مصاحبه تخصصی با مخاطبان طرح با هدف شناسایی میزان توانمندی فردی، شغلی و مهارتی داوطلبان با همکاری و همراهی جهاد دانشگاهی، تعاون، کار رفاه اجتماعی، کمیته امداد، بهزیستی، صنایع دستی، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در دست برنامه‌ریزی است.

آذرشب گفت: از همگان برای شناسایی کارآفرینان اجتماعی، هلدینگ‌ها و معین‌های اقتصادی در اجرای اثرگذار طرح دعوت به همکاری می‌شود.

وی یادآور شد: فرمانداری‌های شهرستان‌های پایلوت طرح جامع توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در نقش کارفرما در سطح شهرستان بر اجرای بهینه آن نظارت می‌کنند.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha