۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۰۷
کد خبر: 83505766
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرایط ایران تحت تحریم‌های آمریکا قابل درک است

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون بین‌المللی نقشه‌برداران (FIG) ضمن دعوت رسمی از رئیس سازمان نقشه‌برداری ایران برای حضور در مجمع عمومی این فدراسیون در پاسخ به نامه رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور نوشت: شرایط ایران و نپرداختن حق عضویت‌های بین‌‎المللی این کشور تحت فشار تحریم‌های آمریکا قابل درک است و ایران همچنان عضو این فدراسیون خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نقشه‌برداری کشور، مسعود شفیعی رئیس سازمان در نامه‌ای به « رودولف اشتایگر» رئیس فدراسیون بین‌المللی نقشه‌برداران(FIG)، سازمان نقشه‌برداری کشور را به ‌عنوان سازمانی کاملا تخصصی و زیربنایی و در خدمت رفاه و آسایش مردم ایران، برشمرد و نوشت: «امیدوارم مجامع علمی و تخصصی بین‌المللی فارغ از نگرش‌های سیاسی، همکاری‌های خود را با این سازمان پیشرو در خاورمیانه تداوم بخشند تا از این طریق در مسیر صلح، ثبات، توسعه‌یافتگی و ارتقای سطح زندگی همه مردم در این منطقه از جهان؛ اقدامات لازم انجام گیرد.

وی تحریم‌های  ظالمانه ایالات متحده آمریکا علیه ملت شریف ایران و بدعهدی و عدم پایبندی دولت‌های اروپایی به مفاد برجام را یکی از مهمترین دلایل ایجاد محدودیت در دسترسی کشور به منابع ارزی خود عنوان کرد و گفت: اکنون امکان نقل و انتقال پول به طریق قانونی برای سازمان نقشه‌برداری کشور به حساب آن مجامع بین‌المللی وجود ندارد. لذا این سازمان ضمن ابراز علاقه به تداوم عضویت و همکاری با آن فدراسیون، به‌ دلیل فقدان راهکار قانونی و شفاف برای پرداخت حق عضویت‌ها  فعلا امکان واریز وجوه مشخص شده را ندارد.

شفیعی در بخش دیگری از این نامه تاکید کرد که به محض برطرف شدن موانع و محدودیت‌های ایجاد شده، این سازمان خود را متعهد به پرداخت تمام حق عضویت‌های معوقه می‌داند.

رودولف اشتایگر رئیس فدراسیون بین‌المللی نقشه‌برداران (FIG)، نیز در پاسخ به نامه شفیعی‌ درخصوص علت نپرداختن حق عضویت‎ سازمان نقشه برداری کشور ایران،  این موضوع را قابل درک خواند و ضمن دعوت از وی برای حضور در همایش بین‌المللی سال ۲۰۲۰ ، اعلام کرد: «عضویت ایران در این فدراسیون همچون سال‌های ۲۰۱۵ تاکنون خواهد ماند».

مقر فدراسیون بین‌المللی نقشه‌برداران FIG در شهر بوخوم آلمان است و همایش سالانه این فدراسیون در هفته نقشه‌برداران و در ماه می ۲۰۲۰ در آمستردام هلند برگزار می‌شود.

۰ نفر

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha