کولیوند: باید در تعیین دهک های اقتصادی به صداقت مردم اعتماد کرد

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: معیار قابل اعتنا برای تعیین دهک ها اقتصادی فایل های اطلاعاتی است که افراد برای پرداخت مالیات های خود به صورت خوداظهاری اعلام کرده اند و ما مبنا را بر صداقت می گذاریم، مگر آنکه خلاف آن ثابت شود.

«محمدجواد کولیوند» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تاکید بر آنکه مجلس در جزئیات تعیین دهک ها توسط دولت دخالت نمی کند، خاطرنشان کرد: موافق بررسی حساب های شخصی به شکل کلی توسط دولت نیستم اما به صورت موردی، فرضا اگر من که حساب یارانه ام قطع شده است بروم و برای اثبات حقم اجازه بررسی حساب های بانکی ام را بدهم، مساله متفاوت می شود.

نماینده مردم کرج در مجلس درباره علت مخالفت خود تاکید کرد: ممکن است لابه لای این کار هزار هدف سوء دیگر ایجاد شود.

این نماینده اصولگرای مجلس معیارهای تعیین دهک های مختلف جامعه را دستمزد و درآمد افراد دانست و گفت: معیار قابل اعتنا برای تعیین دهک های اقتصادی فایل های اطلاعاتی است که افراد برای پرداخت مالیات های خود به شکل خوداظهاری اعلام کرده اند.

کولیوند تصریح کرد: ما مبنا را بر صداقت می گذاریم، مگر آنکه خلافش ثابت شود. ما نباید بدبین باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در کشور نزدیک به ۷۶ میلیون نفر یارانه می گیرند که به نظر من نیمی از این تعداد باید یارانه بگیرند. حالا این که با چه روش هایی این افراد را می توان شناسایی کرد بر عهده دولت است.

براساس قانون بودجه سال ۹۸، امسال باید یارانه سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران حذف شود. هیات دولت تیرماه امسال، دستگاه های مربوطه را موظف به شناسایی این دهک ها کرد و طبق گفته علی ربیعی سخنگوی دولت از مهر ماه یارانه ۲۰۰ هزار خانوار یعنی جمعیت حدود ۸۰۰ هزاری نفر قطع و به تدریج نسبت به شناسایی و حذف سه دهک با درآمد بالا از فهرست یارانه اقدام می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha