۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 1272
کد خبر: 83499757
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

یادواره ۳۴ شهید روستاهای بخش «وزینه» سردشت برگزار شد

مهاباد - ایرنا - یادواره ۳۴ شهید بخش وزینه شهرستان مرزی سردشت با حضور جمعی از مسؤولان و اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار شد.

فرمانده سپاه سردشت روز چهارشنبه در این مراسم که در روستای «داوود آباد» این شهرستان برگزار شد،  اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی با همه تجهیزات پیشرفته و مدرن نظامی و به راه انداختن یک جنگ تمام عیار علیه ایران اسلامی می‌خواستند در هفت روز تهران را تصرف کنند.

سرهنگ پاسدار غلامحسین محمدی‌ اصل گفت: آنها در هشت سال دفاع مقدس جنگ نابرابری را به ملت ما تحمیل کردند اما غافل از آن بودند که ایرانی‌ها با شهامت و شجاعت بی‌مانند خود قادر هستند تا در مقابل هر دشمن تا دندان مسلحی ایستادگی کنند.
وی افزود: ملت بزرگ ایران هر چند در این جنگ خسارت‌های مالی و جانی زیادی متحمل شد، اما با عزت و شرافت، جانانه در برابر دشمن ایستاد و یک وجب از خاک وطن خود را به دشمن واگذار نکرد.
وی اضافه کرد: اگر امروز عظمت، استقلال، قدرت اقتصادی و نظامی داریم،  مدیون خون پاک شهدا هستیم زیرا آنان بودند که به ایران اسلامی اقتدار و عزت دادند.
فرمانده سپاه سردشت افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۷ طرح عمرانی و اشتغالزایی در راستای محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) در روستاها و مناطق کم‌برخوردار و مرزی این شهرستان اجرا شده است که تا پایان سال، ۴۸ طرح دیگر نیز در ۴۰ روستا اجرا خواهد شد.

فرماندار سردشت نیز در این یادواره با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این منطقه گفت: دوران دفاع مقدس از مقاطع پرافتخار جمهوری اسلامی است که ملت توانستند با دستان خالی در مقابل استکبار و ایادی آن بایستند.
اقصی نخشی‌پور با بیان اینکه ملت ایران با اتحاد و یکپارچگی و با ایمانی که داشتند گفتمان جدیدی در سطح بین‌الملل ارائه کردند، افزود: گفتمان مقاومت، گفتمان جدید ملت ما در سطح جهان بود که در ایثار، فداکاری، شهادت و استقامت مردم ریشه دارد.

روستاهای مرزی «آلواتان»، «مزرعه»، «ساوان جدید»، «دولتو»، «دارمه‌کون»، «مام‌کاوه» و «داوودآباد» از توابع بخش وزینه سردشت هستند که ۳۴ شهید را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کردند.
روستای داوودآباد با جمعیت ۵۳۷ نفر در ۳۰ کیلومتری سردشت واقع شده‌است.

سردشت با توجه به تناسب جمعیتی دومین شهر کشور از نظر تعداد شهداست که در دوران دفاع مقدس ۸۵۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که ۱۱۱ تن از این شهدای والامقام از بسیجیان و پیشمرگان کرد مسلمان و ۶۱۳ نفر نیز از شهدای مردمی هستند.

این شهرستان در هفتم تیر سال ۱۳۶۶ نیز مورد تهاجم و بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق قرار گرفت که در جریان آن ده‌ها نفر شهید و هشت هزار نفر نیز مصدوم شدند.

۷۵۶۲/۲۰۹۳

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha