فرماندار سردشت: فرهنگ ایثار و شهادت از سرمایه‌های ارزشمند انقلاب است

مهاباد- ایرنا- فرماندار سردشت گفت: فرهنگ ایثار و شهادت از سرمایه‌های ارزشمند انقلاب است که باید به نسل جوان جامعه انتقال پیدا کند.

اقصی نخشی پور در یادواره شهدای شهر ربط شهرستان مرزی سردشت که با حضور خانواده های معظم شهدا و جمعی از مسوولان با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این شهر عصر روز چهارشنبه برگزار شد افزود: ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ متعالی در زمره عالی ترین مفاهیم الهی و نتیجه والاترین ارزش هایی است که یک انسان متعهد می تواند به آن مقام دست یابد.

وی با بیان اینکه این فرهنگ متعالی اثر گذار و حرکت آفرین قادر است تا فضای جامعه را به صورت گسترده تحت تاثیر قرار دهد، افزود: از کارکردهای مثبت و ارزشمند این فرهنگ، گسترش معنویت در جامعه و به تبع آن شکل گیری یک محیط انسانی سالم و قانون مدار است .

نخشی پور با اشاره به اینکه دشمنان هر روز و هر ساعت در حال توطئه علیه ملت و انقلاب اسلامی اضافه کرد: نسل جوان و نسل های بعدی انقلاب باید به آرمان های شهدای معظم، ایثارگران و فرهنگ و معارفی که به آن پایبند بودند بیشتر آشنا شوند.

فرماندار سردشت ادامه داد: نسل جدید به عنوان آینده سازان کشور باید بدانند موفقیت و پیشرفت‌هایی که در زمینه هسته ای، علمی، اقتصادی و نظامی داریم همه مرهون ایثارگری و رشادت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی است.

وی آشنایی بیش از پیش نسل جوان با فرهنگ شهید و شهادت را امری ضروری دانست و افزود: برگزاری یادواره شهدا فرصت مناسبی برای معرفی گوشه هایی از فرهنگ ایثار و شهادت  به عنوان داشته ارزشمند نظام اسلامی است.

در پایان این یادواره باشکوه که در یک فضای معنوی برگزار شد از ۲۰ خانواده معظم شهدا و جانباز تجلیل شد.

شهر ربط  از توابع شهرستان مرزی سردشت است که در ۱۵ کیلومتری این شهرستان واقع شده که در طول دوران انقلاب اسلامی ۸۴ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha