۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 795
کد خبر: 83497265
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتش الجزایر از هیچ حزبی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت نمی کند

تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز روز دوشنبه از الجزیره گزارش داد که ارتش الجزایر اعلام کرده است در انتخابات ریاست جمهوری دو ماه اینده از هیچ حزبی حمایت نمی کند.

این گزارش به نقل از "ژنرال احمد قائد صالح" رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر حاکیست ، ارتش نه تنها قصد دخالت در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد بلکه از هیچ حزبی نیز حمایت نمی کند.

وی در این خصوص گفت که اگرچه بعد از استعفای عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری 82 ساله در ماه آوریل (فروردین ماه) ارتش بر برگزاری فوری انتخابات تاکید کرد، اما این به منزله آن نیست که بخواهد در آن دخالتی بکند.

بعد از استعفای بوتفلیقه که ناشی از اعتراضات مردمی از تداوم دوره ریاست جمهوری طولانی مدت وی بود، عبدالقادر بن صالح" رئیس مجلس سنای این کشور دوم آوریل (۱۳ فروردین) به عنوان رئیس جمهوری موقت الجزایر، زمام امور سیاسی در این کشور را در دست گرفت.

عبدالقادر بن صالح در اولین نطق تلویزیونی خود گفت طی ۹۰ روز انتخابات جدید در این کشور را برگزار خواهد کرد. او گفت که ارتش به قانون اساسی الجزایر وفادار است.

قرار بود این انتخابات در ماه ژوئیه (تیرماه) برگزار شود اما به دلیل آنکه هیچ فردی برای آن نامزد نشده بود برگزاری آن به ماه دسامبر موکول شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha