۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 917
کد خبر: 83493959
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون اجرایی ارتش: سربازان مهمترین مولفه اقتدار ارتش هستند

تهران- ایرنا- معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سربازان مهمترین مولفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه ارتش هستند و وظیفه حفظ تمامیت ارضی و پاسداری از استقلال و حفظ نظام را بر عهده دارند.

 امیر سرتیپ محمد محمودی در «همایش تجلیل از مقام شامخ سربازان دوران دفاع مقدس» که با حضور فرماندهان عالی‌رتبه ارتش در کتابخانه ملی برگزار شد، اظهار داشت: در ساختار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه در ارتش، واژه سرباز از مفهوم عمیق و ارزشمندی برخوردار است و سربازان از مهمترین مولفه های قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران سه وظیفه مهم و خطیر حفظ تمامیت ارضی، پاسداری از استقلال و حفظ نظام بر عهده ارتش جمهوری اسلامی گذاشته شده است، گفت: ارتش مقتدر ارتشی است که تکیه گاه ملت باشد و وظایف خود را در قبال ملت به نحو احسن انجام دهد، امروز بخش مهمی از این وظیفه به وسیله سربازان عزیز انجام می شود.

معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: اگر کارکنان سرباز ارتش در یگان نباشند سه وظیفه خطیر ارتش در حفظ نظام و در قبال کشور و ملت به درستی انجام نخواهد شد.

وی ادامه داد: بار سنگین ماموریت های مختلف ارتش در زمین، فضا و دریا و بخش های مختلف آموزشی، تحقیقاتی و دانشگاهی بر عهده سربازان وظیفه است.

امیر سرتیپ محمودی گفت: سربازان در خط مقدم مقابله با تهدیدات قرار دارند و در راه کشور و پاسداری از نظام و حفظ ارزش های الهی جان خود را تقدیم کرده و به استقبال شهادت در راه خدا می روند.

وی افزود: سربازی یعنی سربازی در راه دین، وطن و عاشق بودن و عاشق شدن است چنانکه سربازان در جنگ عاشق امام و کشور و مردخود بودند.

امیر سرتیپ محمودی با اشاره به حمله و تجاور رژیم بعث به مرزهای کشور در ۳۱ شهریور۵۹ یاد و خاطره جان فشانی های سربازان وظیفه وزن را گرامی داشت و گفت: تجاوز رژیم بعث به ویرانگرترین و طولانی ترین تاریخ شد و یکی از حماسه آمیزترین حماسه های پرشور برای کشور رقم خورد؛ دلاوری ها و ایثارگری های دوران دفاع مقدس به همت سربازان وظیفه وابسته بود که مخلصانه قدم در راه گذاشتند؛ کسانی که در آزمون۸ سال دفاع مقدس سربلند بیرون آمدند و برای همیشه تاریخ این کشور افتخارآفریدند و دلاوری و مقاومت و ایثار و از خودگذشتگی را برای همه به جای گذاشتند.

وی افزود: پیشرفت و توانمندی های امروز ما مرهون از خودگذشتگی ها و افتخارآفرینی های سربازان دفاع مقدس است. امروز اگر نام رفیع ایران و پیشرفت هایآن جهان را مسحور کرده است مدیون رشادت ها و جان فشانی های صدها هزار سربازی است که با اعتقاد برای این خاک جنگیدند و تاریخ چند هزارساله ما مملو از دلاوری های کسانی است که برای حفاظت و حراست از وطن خود جنگیدند و حماسه آفریدند.

 وی با اشاره به ماموریت ها و خدمت رسانی ارتش در زلزله کرمانشاه و سیل استان های گلستان و لرستان و خوزستان افزود: ماموریت ارتش فقط به دوران جنگ محدود نمی شود بلکه در دوران صلح نیز خدمت رسانی به مردم از وظایف خطیر ارتش جمهوری اسلامی ایران است. امیدواریم بتوانیم یاد و خاطره سربازان عزیز ارتش را با خود زنده نگه داریم.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha