معلم: تشکیل کمیته قانون اساسی، پیروزی مهمی برای سوریه است

بیروت - ایرنا - ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه تشکیل کمیته قانون اساسی را پیروزی مهمی برای مردم سوریه، برشمرده و اظهار داشت: دولت سوریه به شکل جدی فعالیت در چارچوب این کمیته را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)؛ "المعلم"  شب گذشته –پنجشنبه- در دیدار با "سرگئی لاوروف" همتای روس خود در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تشکیل کمیته قانون اساسی را گام مهمی در راستای حل بحران سوریه برشمرد.

وی به نقل از "گیر پدرسون" نماینده سازمان ملل متحد در سوریه، اعلام کرد، اولین جلسه کمیته قانون اساسی ۳۰ اکتبر آتی (هشتم آبان ماه) برگزار خواهد شد.

المعلم با بیان این نکته که تشکیل کمیته قانون اساسی از نتایج گفت‌وگوهای ملی در سوچی است، اظهار داشت:  کارشکنی‌های خارجی تا کنون مانع از تشکیل آن شده بود، اما اکنون دولت با جدیت در تلاش برای پیشبرد اهداف این کمیته  است.

وی همچنین در خصوص تحولات شمال سوریه، ایجاد "منطقه امن" از سوی ترکیه و آمریکا را عامل بی ثباتی  دانست که درگیری‌ها و ناآرامی‌ها را دو چندان خواهد کرد.

لاوروف نیز تشکیل کمیته قانون اساسی را مورد استقبال تمامی طرف‌ها دانست و تصریح کرد: اقدامات مربوط به این کمیته در حال اجراست و هنوز در مراحل اولیه قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha