۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۱۰
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 83489432
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قابلیت‌های صنعتی البرز فرصتی برای اشتغالزایی است

کرج - ایرنا - معاون وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت : البرز قابلیت‌های صنعتی بزرگی دارد که می‌تواند در تعامل با مراکز فنی و حرفه‌ای و مهارت افزایی از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری درستی در مسیر اشتغالزایی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، علی اوسط هاشمی  روز سه شنبه در دیدار با استاندار البرز افزود: یادگیری و فراگیری سن خاصی دارد بنابراین گروه های هدف ما برای آموزشهای فنی و حرفهای نباید محدود به کارآفرینان باشد.

وی با بیان اینکه به دلیل فرهنگ غلط درباره مشاغل فنی تنفر ایجاد شده است، ادامه داد: البرز میتواند با آموزش و پرورش به مرحله ای برسد که اردوهای علمی را در مراکز مهارت آموزی برگزار کنند.

هاشمی گفت: مهارت های فنی و حرفه ای اثربخشی بیشتری در جامعه دارند بنابراین باید نگاه های نادرست از این مشاغل برداشته و این نگاه باید به خوبی در جامعه نهادینه شود و ارزش مهارتهای فنی و حرفه ای، تحت شعاع مشاغل خاص کمرنگ نشود.
وی با تاکید بر اینکه ضرورت دارد در استان پرظرفیت البرز مهارت افزایی برای اشتغالزایی به یک پروژه تبدیل شود، افزود: اکنون البرز مهاجرپذیر می تواند با آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای، تربیت کننده نیروهای کار و صادر کننده آنان به سایر استان ها باشد.
هاشمی گفت: البرز قابلیتهای صنعتی بزرگی دارد که میتواند در تعامل با مراکز فنی و حرفهای و مهارت افزایی از این ظرفیتها بهرهبرداری درستی در مسیر اشتغالزایی داشته باشد.

البرز الگویی برای سایر استانها 

وی با بیان اینکه البرز با مرجعیت مهارت، اشتغال را پیشتازی می کند، اضافه کرد: این استان قابلیت الگو شدن برای سایر استانها در مهارت افزایی و اشتغالزایی را دارد.
هاشمی خاطرنشان کرد: استاندار البرز ناظر اصلی بر فعالیتهای تربیت معلم و مراکز فنی حرفهای البرز است و مدیران این مراکز باید طی هماهنگی کامل با نماینده عالی دولت در استان تدابیر لازم را برای مهارت افزایی در راستای اشتغالزایی اتخاذ کنند.

۸۰۲۹/۶۹۹۳

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha