۲ مرداد ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر: 8348767
T T
۰ نفر
وزیرخارجه هند: در گفت وگو با رییس جمهور پاکستان مساله کشمیر بررسی شد # دهلی نو، خبرگزاری جمهوری اسلامی 02/05/83 خارجی.هند.پاکستان. وزیرخارجه هند گفت: در گفت وگو با "پرویر مشرف" رییس جمهوری پاکستان همه ابعاد روابط دو کشور از جمله مساله جامو و کشمیر بررسی شد. "ناتوار سینک" روز جمعه طی گفت و گو با خبرنگاران در فرودگاه دهلی نو بعد از بازگشت از اسلام آباد، گفت که این تبادل نظرها گرم، صمیمانه و واقع- بینانه بودند. وزیر خارجه هند اعلام کرد که دهلی نو و اسلام آباد خواهان حل مسالمت آمیز مشکلات فیمابین هستند. سینک، صبح روز جمعه در جریان دیدارش از پاکستان به منظور شرکت در نشست دو روزه وزیران خارجه کشورهای عضو انجمن همکاری منطقه ای جنوب آسیا (سارک ) در اسلام آباد، با ژنرال پرویز مشرف، رییس جمهوری پاکستان دیدار و با وی در مورد روابط بین هند و پاکستان تبادل نظر کرد. وی، در مورد نحوه روند گفت وگوهای صلح بین هند وپاکستان، گفت: ما خواهان پیشبرد روند صلح هستیم ولی این یک دوی صدمتر نیست و نباید عجولانه کار کرد.
بنا به گفته وزیرخارجه هند، موضوع تروریسم فرامرزی نیز در طول گفت وگوهای وی با رهبران پاکستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. سینک، در تشریح جزییات گفت وگوهای خود با مشرف، گفت: من تمایل دولت هند را نسبت به ادامه گفت وگوهای این کشور با دولت پاکستان به اطلاع وی رساندم.
ما همه جنبه های روابط بین هند و پاکستان را مورد بررسی قرار دادیم. وزیر امورخارجه هند بحران گروگانگیری در عراق را به عنوان یک "وضعیت جدی" توصیف کرده و خواستار رهایی سه گروگان هندی توسط یک گروه عراقی شد. وی گفت: من نمی خواهم امید واهی بدهم. این یک وضعیت جدی است و بایستی با آن حساس برخورد کرد. ناتوار سینک افزود که دولت هند موضوع گروگانگیری را در عراق با جدیت تمام دنبال می کند و با رهبران عراق در این خصوص گفت وگو کرده است. وزیر خارجه هند گفت که با شرکت استخدام کننده سه هندی گروگان در عراق نیز گفت وگو شده ولی وی از افشای جزئیات این گفت وگوها خودداری کرد. آساق 310/2164/1382/405
۰ نفر