۳۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 83483816
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت ملی ۵ اثر تاریخی فرهنگی لرستان

۳۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۳۹
کد خبر: 83483816
ثبت ملی ۵ اثر تاریخی فرهنگی لرستان

خرم‎‎آباد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: پنج اثر تاریخی فرهنگی این استان با موافقت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

به گزارش ایرنا، سید امین قاسمی روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: اثر تاریخی فرهنگی خانه حیات الغیب مربوط به اواخر دوره قاجار به شماره ثبت۳۲۳۳۲ ، خانه خورشیدی مربوط به دوره قاجاریه – پهلوی  به شماره ثبت ۳۲۳۳۳، آرامگاه سید صادق خرسان مربوط به دوره پهلوی اول به شماره ۳۲۳۳۱ ، مطبخ خانه میرزا سید رضا مربوط به دوره قاجاریه  به شماره ۳۲۳۴۳  همگی از شهرستان خرم آباد و تپه تاریخی وزمه مربوط به دوره مس و سنگ – مفرغ واقع در شهرستان چگنی به شماره ۳۲۳۱۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدند.

وی عنوان کرد: با پیگیری های صورت گرفته تعداد دیگری از آثار تاریخی فرهنگی استان لرستان به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معرفی شده اند که پس از طی مراحل قانونی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت خواهند رسید و مراتب آن به استان ابلاغ می شود.

تاکنون مجموع آثار غیر منقول ثبت شده استان به  ۲ هزار و ۳۸۲ و مجموع کل آثار لرستان در فهرست آثار ملی کشور به ۲ هزار و ۴۷۸ اثر رسیده است.

۷۲۷۴/۶۰۵۷

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha