قرارداد ساخت هزار و ۶۴۴ مدرسه به همت بنیاد برکت امضاء شد

تهران- ایرنا- رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)‌ از امضاء قرارداد ساخت هزار و ۶۴۴ مدرسه خبر داد و گفت: تا کنون هزار و ۲۳۰ مدرسه به بهره‌برداری رسیده و ۴۱۴ مدرسه دیگر در دست ساخت و تکمیل است.

به گزارش گروه دانشگاه و آموزش «محمد مخبر» روز سه‌شنبه در حاشیه آیین افتتاح ۱۲۰ مدرسه بنیاد برکت در مناطق محروم کشور و ارسال ۲۵۰ هزار کیف و بسته نوشت افزار برای دانش آموزان نیازمند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچنین بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال ساخت هزار مدرسه دیگر است.
وی افزود: بنیاد برکت پیش از این هزار و ۱۱۰ مدرسه با ۶ هزار و ۶۰۰ کلاس درس به بهره‌برداری رسانده بود که با افتتاح این ۱۲۰ مدرسه، مجموعه مدارس برکت در سراسر کشور به هزار و ۲۳۰ مدرسه با ۷هزار و ۳۰۴ کلاس درس می رسد. 
مخبر گفت: مدارس بنیاد برکت تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ روستا در ۳۱ استان کشور را زیر پوشش قرار داده و ظرفیت پذیرش دانش آموزان در مدارس به بهره‌برداری رسیده برکت نیز به حدود ۱۵۰ هزار نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه دغدغه اصلی ستاد اجرایی فرمان در حوزه اشتغال است،‌ گفت: هفته ای ۲ هزار شغل ایجاد می شود  و برای سه سال آینده محوریت اقدامات بنیاد برکت، توسعه تولید و اشتغالبه منظور جلوگیری از واردات، صرفه جویی ارزی و توسعه صادرات است.
وی در ادامه به نقش مردم و گروه‌های جهادی برای کمک رسانی به مناطق محروم تاکید کرد و افزود: امروز ۲۵۰ هزار کیف و بسته سخت افزار آموزشی با کمک بنیاد احسان برکت و گروه‌های جهادی در اختیار نیازمندان مناطق محروم می گیرد.
مخبر افزود: باید تلاش شود که در ابتدای سال تحصیلی جدید هیچ دانش‌آموزی به دلیل نداشتن لوازم التحریر از رفتن به مدرسه محروم نشود./

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha