۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۰:۱۶
کد خبرنگار: 2986
کد خبر: 83478413
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ترامپ،پمپئو را به عربستان می فرستد

۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۰:۱۶
کد خبر: 83478413
ترامپ،پمپئو را به عربستان می فرستد

نیویورک- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه به دنبال جنگ با ایران نیست اما برای هرگونه درگیری آماده است، گفت پمپئو و دیگر مقاماتش به زودی برای مشورت به عربستان سعودی می روند.

دونالد ترامپ روز دوشنبه افزود:  ما برای هرگونه درگیری آماده هستیم به گونه ای که در تاریخ هیچ کشوری نبوده است، با این همه، مطمئنا دوست داریم از این کار اجتناب کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا با تکرار اتهام بدون سند خود، اظهار کرد به نظر می رسد ایران مسئول حملات آخر هفته به تاسیسات نفتی سعودی باشد. ما اجازه خواهیم داد به طور قطعی از آن آگاه شوید. اکنون مراحل نهایی خود را طی می کند.

ترامپ ادامه داد او و ولیعهد بحرین درباره این حملات و ایران، بحث خواهند کرد.

در عین حال ترامپ مدعی شد از استفاده از دیپلماسی با ایران خسته نشده است. می دانم که آنها می خواهند یک توافق به دست آورند و ممکن است بعضی وقتها جواب بدهد. مشکل توافق قبلی این بود که مدت زمان پایان یافتن محدودیت ها بسیار کوتاه بود. آنها یک توافق ایجاد کردند اما بسیار کوتاه مدت بود و به زودی به پایان می رسد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه انکار اظهارات پیشین خود این بار درباره عربستان گفت که او قول نداده است که آمریکا از عربستان سعودی حفاظت خواهد کرد.

ترامپ افزود به آنها حمله شده است نه به ما، اما یقینا به آنها کمک خواهیم کرد. آنها از متحدان بزرگ ما هستند و بیش از 400 میلیارد دلار در سال گذشته در کشور ما هزینه کرده اند. یک و نیم میلیون شغل، ایجاد و به ما کمک کردند.

وی درباره افزایش قیمت بنزین در آمریکا که پس از خروج از برجام رخ داد، گفت: به پادشاه زنگ زدم و گفتم که قیمت بنزین در کشور ما زیاد است و همه می دانید که پس از آن، قیمت بنزین کاهش یافت. هیچ رئیس جمهوری دیگری نمی تواند این کار را انجام دهد، هیچ رئیس جمهوری دیگری قادر به این کار نبود یا حتی قادر نبود تلاش کند، اما این کار را کردم.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد مجبوریم با سعودی‌ها بنشینیم و درباره برخی چیزها کار کنیم. از این رو مایک پمپئو و دیگر مقامات برای مشورت به عربستان می روند.

ترامپ بار دیگر تاکید کرد : به دنبال درگیری جدید نیستم اما ممکن است بعضی وقت ها مجبور باشیم. پیامی برای ایران ندارم، اما هیچ عجله ای در کار نیست، ما وقت زیادی داریم. ممکن است یک پیام قوی داشته باشم یا حتی هیچ پیامی نداشته باشم.

وی درباره احتمال دیدار با رئیس جمهوری ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم اظهار کرد: من برای دیدار با رئیس جمهوری ایران هیچ برنامه ای تنظیم نکرده ام. می دانم که آنها می خواهند دیدار داشته باشند. ایران اکنون در شرایط دشواری نسبت به دو سال و نیم گذشته قرار دارد. در 2 سال و نیم پیش، آنها عامل بسیاری از مشکل‌ها بودند.

رئیس جمهوری آمریکا درباره مذاکره بدون پیش شرط با ایران هم گفت: همیشه شرط وجود داشته است چرا که تحریم ها نمی توانند برداشته شوند. از این رو، تحریم ها یک شرط هستند. شدیدترین تحریم ها بر ایران اعمال می شود به گونه ای که تا کنون بر هیچ کشوری اعمال نشده است.

ترامپ درباره یادداشت توئیتری خود که گفته بود به نظر می رسد ایران پشت حملات به پالایشگاه های سعودی باشد، گفت: بیشتر به نظر می رسد ایران عامل این حمله باشد اما من نگفته ام که ایران عامل آن بوده است.

وی درباره دیدار سعودی با مقامات رژیم صهیونیستی هم گفت: من همه را تشویق می کنم که با یکدیگر گفت‌وگو کنند، خاورمیانه بسیار جالب است، به طور تاریخی نباید با هم کار کنند اما اسرائیل همکاری با بسیاری از کشورها را آغاز کرده است که قبل از 2 سال پیش، ممکن نبود.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha