اعتراضات ضددولتی در هنگ‌کنگ تیم فوتبال ایران را تهدید نمی‌کند

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی فوتبال هنگ‌کنگ در آستانه مسابقه این تیم با ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تاکید کرد که اعتراضات ضددولتی در هنگ‌کنگ نباید کاروان ایران را وحشت‌زده کند چرا که هیچ خطری آنان را تهدید نمی‌کند.

خبرگزاری رویترز نوشت: فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به همراه کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) هفته گذشته درخواست فدراسیون فوتبال ایران را مبنی بر تغییر محل برگزاری بازی به جایی خارج از هنگ‌کنگ رد کرد؛ جایی که در سه ماه اخیر گرفتار آشوب های معترضان به دولت بوده است.

با این وجود، «میکسو پاتلاینن» سرمربی هنگ‌کنگ مصرانه تاکید دارد که تیم میهمان نباید در مدت اقامت خود در این قطب تجاری آسیا، تحت تاثیر قرار گرفته و وحشتی به خود راه دهد.

وی در این خصوص اظهار داشت: چیزی که می‌دانم این است که هنگ‌کنگ برای تمام تیم‌ها مکانی امن است؛ معترضان علیه تیمی که برای بازی کردن به اینجا آمده، اعتراض نمی‌کنند و به هیچ عنوان مشکلی وجود ندارد؛ می‌دانم تیم ملی ایران اینجا ایمن بوده و می‌تواند بدون مشکل به آماده‌سازی خود مشغول شود.

سرمربی هنگ‌کنگ افزود: در جریان اعتراضات هستم اما به این چیزها توجهی نداریم و برای مسئولیتی که داریم آماده شده و مسائل سیاسی را کنار می‌زنیم.

دیدارهایی که تیم ملی هنگ‌کنگ یک سوی آن بوده از گذشته بستر اعتراضات علیه دولت چین را فراهم کرده است به طوری که فیفا اوایل سال ۲۰۱۶ پس از اینکه هواداران هنگ‌کنگ سرود ملی چین را به سخره گرفتند، فدراسیون فوتبال هنگ‌کنگ را جریمه کرد؛ با این حال هواداران هنگ‌کنگی با این جریمه عقب نشینی نکرده و در جریان دیدار دوستانه منچسترسیتی و تیم کیتچی که جولای سال جاری در هنگ‌کنگ برگزار شد، بار دیگر علیه دولت دست به اعتراض زدند و انتظار می‌رود این اعتراضات فردا در ورزشگاه هنگ‌کنگ نیز ادامه یابد.

تیم فوتبال ایران ساعت ۱۷ فردا در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در هنگ کنگ به مصاف تیم فوتبال این کشور می‌رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha