۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۳۵
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 83469983
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حجت‌الاسلام شهیدی درگذشت مادر شهیدان داداشی و پدر شهیدان کدخدائی را تسلیت گفت

تهران- ایرنا- رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامهایی درگذشت «زبیده عبدالله تبار درزی» مادر شهیدان «اکبر، اصغر و عباس داداشی دیوکلائی» و درگذشت «حاج محمد کدخدائی دولت‌آباد» پدر شهیدان «علی، رضا و حسین» و پدر جانباز «غلام عباس کدخدائی دولت‌آباد» را تسلیت گفت.

به گزارش روز یکشنبه بنیادشهید و امور ایثارگران، در متن پیام حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید محمدعلی شهیدی به خانواده شهیدان داداشی آمده است: صلابت و شکیبایی مادران شهدای معزز که فرزندان خویش را در راه رضای پروردگار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی، نثار کردند در وصف نمی‌گنجد و کلمات قادر به ستودن صبر جمیل این بانوان والامقام نیست.
«درگذشت بانوی ماجده و مؤمنه «زبیده عبدالله تبار درزی» مادر گرامی شهیدان معزز  «اکبر، اصغر و عباس داداشی دیوکلائی» را به شما خانواده محترم تسلیت عرض می‌نمایم.
ازمنظر ادب و ارادت بر ساحت ایمان و مقام صبرشان ادای احترام نموده و از درگاه پروردگار متعال علو مرتبه ربانی برای آن مرحومه مغفوره و بردباری برای بازماندگان مسألت دارم. امید آن‌که به فضل الهی و در جوار فرزندان شهیدشان قرین رحمت ربوبی گردند.»
گفتنی است شهید اکبر داداشی متولد سال ۱۳۳۹ بود و در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید. شهید عباس داداشی نیز در سال ۱۳۴۷ به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۵ در ام الرصاص به شهادت رسید. همچنین شهید اصغر داداشی متولد سال ۱۳۴۰ بود و در سال ۱۳۶۱ در پادگان حمید به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیام تسلیت به خانواده شهیدان کدخدایی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در متن پیام درگذشت پدر شهیدان «کدخدائی دولت آباد» آورده است: پدران والامقامی که در راه رضای معبود از بهترین سرمایه‌های خویش گذشتند و فرزندان عزیز خود را در راه خدمت به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی نثار نمودند، اسوه‌های ایثار و نمونه‌های برتر استقامت و فداکاری‌اند.
«مرحوم «حاج محمد کدخدائی دولت‌آباد» پدر شهیدان سرافراز «علی، رضا و حسین کدخدائی دولت‌آباد» و پدر جانباز معظم «غلام عباس کدخدائی دولت‌آباد» پس از سال‌ها صبر و بردباری، ندای حق را لبیک گفت و به‌سوی معبود خویش شتافت. به روح این سفرکرده به ملکوت و ارواح تابناک فرزندان شهیدشان درود می‌فرستم.
ضمن عرض تسلیت و همدردی با شما خانواده محترم، از پروردگار متعال علو درجات برای آن عزیز سفر کرده و شکیبایی و صبر جمیل برای بازماندگان مسألت دارم. ان‌شاءاللّه روح بلند آن مرحوم در بالاترین مراتب بارگاه قدسی با سالار و سرور شهیدان محشور و همجوار گردد.»
گفتنی است علی کدخدائی در چهارم مردادماه ۱۳۳۹ در روستای فردوسیه از توابع رفسنجان به دنیا آمد و در سن ۲۱ سالگی در ۲۴ مهرماه سال ۶۰ در منطقه کرخه نور بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به شهادت رسید و در زادگاهش به خاک سپرده شد.
حسین کدخدائی نیز در اول دی‌ماه ۱۳۴۳ در روستای دولت‌آباد رفسنجان چشم به جهان گشود و در سن ۲۴ سالگی در چهارم خرداد ۶۷ در منطقهٔ شلمچه براثر اصابت تیر مستقیم دشمن به شهادت رسید و پیکرش پس از ۷ سال در سال ۱۳۷۴ به میهن بازگشت و در جوار برادران شهیدش به خاک سپرده شد.
رضا کدخدائی نیز در ۲۰ شهریور ماه ۱۳۴۶ در شهر رفسنجان به دنیا آمد و در سن ۱۷ سالگی و در ۲۰ اسفندماه ۶۳ در منطقه مجنون براثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha