۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83469209
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

«شی ان» چین آماده همکاری با شهرهای مختلف است

۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۳۳
کد خبر: 83469209
«شی ان» چین آماده همکاری با شهرهای مختلف است

پکن- ایرنا- مسئول تبلیغات سازمان همکاری شانگهای در شهر تاریخی «شی ان» چین اظهار کرد این شهر که با شمار زیادی از شهرهای جهان از جمله اصفهان پیمان خواهر خواندگی دارد آماده همکاری با شهرهای دیگر در زمینه های گوناگون است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، «ژانگ لی» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران شرکت کننده در «تور خبری سازمان همکاری شانگهای»  در "شی ان" با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون نفر در دنیا از این شهر قدیمی چین دیدن می کنند افزود: این افراد برای مباحث اقتصادی، تجارت و گردشگری به «شی ان» سفر می کنند.

«شی ان» به عنوان یکی از مسیرهای قدیمی جاده ابریشم، خواهر خوانده شهر اصفهان است این دو شهر در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۶۸ خواهر خوانده شدند.

تور رسانه ای خبرنگاران عضو سازمان همکاری شانگهای از روز پنجشنبه گذشته با میزبانی سازمان همکاری شانگهای و وزارت امور خارجه چین اغاز شده است و به مدت دو هفته ادامه دارد در این تور خبری ۲۲ تن از خبرنگاران کشورهای عضو این سازمان حضور دارند.

از سوی جمهوری اسلامی ایران هم دو خبرنگار از ایرنا و روزنامه ایران به دعوت سازمان همکاری شانگهای در این تور حضور دارند.

مسئول تبلیغات سازمان همکاری شانگهای در شهر تاریخی «شی ان» در ادامه این شهر را یکی از مهمترین شهرهای چین معرفی کرد که اقتصاد منطقه را متحول کرده است و افزود: این شهر سابقه تاریخی سه هزار ساله دارد و مردم آن دارای فرهنگ غنی هستند.

این مقام سازمان همکاری شانگهای افزود: مردم این شهر با سخت کوشی و تلاش برای متحول کردن اقتصاد منطقه خود تلاش می کنند و شهروندان در این شهر نسبت به نظم و قانون حساس هستند و این مهمترین فاکتور در موفقیت آنها است.

ژانگ اضافه کرد رییس جمهوری فعلی چین اهل «شی ان» است و این نشان می دهد این شهر در بین مردم چین دارای محبوبیت هم هست.

وی گفت هزاران نفر در جهان روزانه از طریق اینترنت و فضای مجازی از قابلیت های چین و «شی ان» مطلع شده و سفر به آن را در دستور کار قرار می دهند

مسئول تبلیغات سازمان همکاری شانگهای در شهر تاریخی «شی ان»  گفت خوشبختانه خبرنگاران در معرفی شیان بسیار فعال بوده اند که جای قدردانی دارد.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین ‌المللی است که در ۱۵ ژوئن سال ۲۰۰۱ میلادی (۲۶ دی ۱۳۷۹) در شهر «شانگهای» تاسیس شد.

چین، روسیه، هند، پاکستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان از اعضای اصلی این سازمان و جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس نیز از اعضای ناظر این سازمان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha