۱۴ شهریور ۱۳۹۸، ۷:۴۱
کد خبرنگار: 2443
کد خبر: 83465813
T T
۰ نفر
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

تهران - ایرنا - نشست مشترک روسای قوای سه گانه، کاهش 15 درصدی نیروی انسانی و پست های دولت، ادامه همکاری های دوستانه چین با ایران، مخالفت فیفا با تغییر مکان مسابقات ایران و هنگ کنگ، پرداخت تسهیلات 500 میلیون تومانی به شرکت های دانش بنیان، محکومیت اظهارات برایان هوک ازسوی سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، تمدید تحریم‌های روسیه توسط اتحادیه اروپا و آغاز گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران از روز جمعه از مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه بود.

داخلی

******

تهران - نشست مشترک سران قوا چهارشنبه شب به میزبانی قوه قضائیه و با حضور رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضائیه برگزار شد. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در پایان این نشست با بیان اینکه گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران از روز جمعه آغاز می شود، تاکید کرد: هر آنچه کشور در زمینه تحقیق و توسعه فناوری هسته ای نیاز دارد، سازمان انرژی اتمی اقدام کند.

تهران - علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت که با توجه به دستورات مقام معظم رهبری، اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور ضروری است.

تهران - رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه هر سه قوه برای مبارزه با فساد و مفسدان در کشور مصمم هستند، گفت: مبارزه با فساد خواست رهبری و مردم است و این مساله مهم باید در کشور نهادینه شود.

تهران - سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه اظهارات « برایان هوک» و تروریسم اقتصادی تازه آمریکا که در راستای فشار بیشتر بر مردم ایران اعمال شده است را محکوم کرد.

تهران - وزیر امورخارجه ایران در پیام توئیتری در واکنش به باج‌خواهی آمریکا از ناخدای هندی کشتی «آدریان دریا 1» و سپس تحریم او، عنوان کرد: این عمل مثل تحریم وی به دلیل رد دعوت به کاخ سفید بوده و این مساله در حال تبدیل شدن به یک الگو است.

تهران - وزیر بهداشت گفت: چند ماه است که از ضرورت استقرار نظام سلامت الکترونیک و بعضی نقصان‌های زیرساختی در نظام سلامت و قوانین مغفول مانده فریاد می‌زنیم، ولی برخی دوستان به تازگی دوربین به دست گرفته‌اند و در این عرصه روشنگری می‌کنند که البته باز هم جای خوشبختی است و از آن استقبال می‌کنیم.

کرمانشاه - معاون صندوق نوآوری و شکوفایی رئیس جمهوری گفت:‌ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار صندوق پژوهش و فناوری قرار داده‌ایم تا شرکت‌های دانش‌ بنیان تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان را در استان خود و بدون نیاز به صدور مجوز از تهران و با زمان به مراتب کمتری دریافت کنند.

تهران- کارشناسان روند قیمتی خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی در بازار را کاهشی ارزیابی و عمده دلایل آن را ثبات قیمت ارز، تغییر و تحولات مدیریتی خودروسازان و تداوم عرضه خودروسازان عنوان می‌کنند.

تهران - رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: بر مبنای تکالیف قانونی باید تا پایان برنامه ششم توسعه، ۱۵درصد از نیروی انسانی دولت، ۱۵درصد پست های سازمانی و ۱۵درصد سطوح مدیریتی را کاهش می دادیم که به این هدف در دو سال گذشته به طور کامل دست یافتیم.

تهران - نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه با دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت وگو کرد.

کرمانشاه - معاون حقوقی رئیس جمهوری از استانداران سراسر کشور خواست تا محدودیت‌هایی که برای تصمیم‌گیری آنها وجود دارد و همچنین قوانینی که فکر می‌کنند مزاحم و دست و پاگیر هستند را به این معاونت اعلام کنند تا در خصوص آنها تدبیر و چاره اندیشی شود.

تهران - دولت سوئد چهارشنبه شب، آزاد شدن برخی از خدمه سوئدی نفتکش انگلیسی توقیف شده در آبهای ایران را تایید کرد.

خارجی

******

پکن - سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد این کشور همچنان همکاری های دوستانه و روابط عادی خود با ایران را ادامه خواهد داد.

بلگراد - وزیر توسعه اقتصادی و فناوری اسلوونی روز چهارشنبه در ملاقات با معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان گفت:علاقمند به همکاری با ایران در بالاترین سطوح هستیم.

تهران - شرکت گوگل با پرداخت ۱۷۰ میلیون دلار برای حل‌وفصل اتهام‌های مطرح‌شده علیه سرویس ویدئویی‌اش در یوتیوب مبنی بر گردآوری و انتشار اطلاعات در مورد کودکان، موافقت کرد.

تهران - فدراسیون بین‌المللی فوتبال «فیفا» با تغییر محل برگزاری دیدار تیم‌های ملی ایران و هنگ کنگ در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مخالفت کرد.

نیویورک - رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت اعضای این شورا بر راه حل سیاسی بحران لیبی تاکید کردند.

مسکو - یک مقام اتحادیه اروپا از توافق نمایندگان دائمی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تمدید تحریم‌های روسیه خبر داد.

تهران - پیشنهاد نخست وزیر انگلیس برای برگزاری زودهنگام انتخابات سراسری در این کشور، چهارشنبه شب رای کافی در مجلس عوام نیاورد.

مسکو - معاون وزیر دفاع روسیه با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درخصوص اوضاع سوریه و پیشگیری از حوادث در اجرای عملیات ضدتروریستی در این کشور تلفنی گفت وگو کرد.

تهران - نمایندگان مجلس عوام انگلیس چهارشنبه شب با رای قاطع به ممنوعیت خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، شکست بزرگی را برای بوریس جانسون نخست وزیر این کشور رقم زدند.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha