۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۲۱
کد خبر: 83463402
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بخشی از صنایع کرمانشاه استعداد بازاریابی ندارند

۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۲۱
کد خبر: 83463402
بخشی از صنایع کرمانشاه استعداد بازاریابی ندارند

کرمانشاه- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان کرمانشاه با بیان اینکه بخشی از صنایع و واحدهای تولیدی استان استعداد لازم را در زمینه بازاریابی ندارند، گفت: اتاق بازرگانی استان در این راستا در حال مطالعه برای ایجاد یک مرکز رشد صادرات است.

کیوان کاشفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر بتوانیم با آموزش و هدایت سالانه پنج تا ۱۰ واحد تولیدی استان را صادراتی کنیم، یک گام بزرگ اقتصادی در استان برداشته‌ایم زیرا واحدهای تولیدی فعال در صادرات کالا، واحدهای پایداری هستند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه حفظ و افزایش میزان صادرات از اهداف اصلی کشور و استان است، گفت: ایران در سال گذشته موفق شد برای نخستین بار ترکیه را در عراق جا بگذارد و صادرات بیشتری به همسایه غربی داشته باشد اما حفظ این جایگاه نیاز به اقدام های ویژه‌ای دارد.

به اعتقاد او «یکی از این اقدامات، تعاملات، تبادلات و رفت و آمدهای بیشتر بین تجار و تولیدکنندگان ایرانی و عراقی است.»

کاشفی با اشاره به سفر مردادماه هیات تجاری و اقتصادی استان بابل عراق به کرمانشاه گفت: این هیات و دیگر هیات های عراقی در سفر خود از واحدهای صنعتی و تولیدی استان بازدید و با فعالان و تولیدکنندگان اقتصادی ما دیدار می‌کنند که موجب جلب و افزایش اطمینان آنها به توان تولیدی و صادراتی کرمانشاه می شود چنانچه هیات اقتصادی استان بابل از سطح فناوری صنایع ما شگفت زده بود.

حدود یک سوم از صادرات ۹ میلیارد دلاری کالا از ایران به عراق در سال ۹۷ از استان کرمانشاه صورت گرفت.

مبادلات تجاری ایران و عراق هم اکنون ۱۲ میلیارد دلار است که ۹ میلیارد دلار آن کالا و سه میلیارد دلار هم در بخش نفت، گاز، برق و گردشگری است.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک و سه مرز رسمی با کشور عراق دارد و همزمان و در کمتر از ۲ ساعت به ۲ بخش کردنشین و عرب نشین آن دسترسی دارد.

۷۴۴۴/۸۰۶۶

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها