۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۵۲
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83462545
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دام در سمنان هویت‌دار می‌شود

۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۵۲
کد خبر: 83462545
دام در سمنان هویت‌دار می‌شود

سمنان- ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: طرح هویت دار کردن دام در استان سمنان در مدت زمان محدود با جدیت پیگیری می‌شود.

مصطفی شاه‌حسینی عصر دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: اطلاع‌رسانی به دامداران برای اجرای طرح هویت‌دار کردن دام از طریق رسانه و پیامک از سوی مدیریت ترویج سازمان انجام‌شده است.
وی ادامه داد: در طرح هویت دار کردن دام هزینه پلاک گذاری دام‌ها بر عهده مالکان است و مدت زمان مشخص‌شده برای اجرای این طرح رو به اتمام است از این‌ رو لازم است که دامداران نسبت به هویت دار کردن دام خود اقدام کنند.
وی افزود: مهلت تعیین شده برای پلاک گذاری و هویت دار کردن دام‌های سنگین ۶ ماه و برای دام‌های سبک یک سال از زمان تصویب شیوه‌نامه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
شاه‌حسینی تصریح کرد: در پی قاچاق دام زنده از کشور ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شیوه‌نامه‌ای را با کمک کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور تنظیم کرد که در دی‌ماه سال ۹۷ توسط دولت تصویب و اواخر سال گذشته ابلاغ شد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس این شیوه‌نامه چهار ماده‌ای اگر دام‌های استان بعد از یک مدت مشخص هویت دار نشوند مصداق کالای قاچاق محسوب می‌شوند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گفت: اتحادیه‌های دامداران، اتحادیه صنعت همگام، اتحادیه عشایری، اداره کل دامپزشکی و صندوق بیمه کشاورزی اقدام به نصب پلاک گوش دام‌ها می‌کنند و اطلاعات دام‌های پلاک گذاری شده در سامانه هویت دام مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی ثبت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با اجباری شدن طرح هویت دار کردن دام و همچنین بیمه دام از این پس ارائه هرگونه خدمات و تخصیص نهاده منوط به بیمه و هویت دار کردن دام است.
جمعیت دام سبک استان سمنان حدود یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار راس و جمعیت دام سنگین استان نیز حدود ۱۰۸ هزار رأس است.
۷۳۴۲ /۷۴۰۸/

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها