طرح توسعه سالن انتظار فرودگاه نوشهر افتتاح شد

نوشهر - ایرنا - طرح توسعه ، بهسازی و نوسازی فرودگاه نوشهر روز پنجشنبه با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره‌برداری رسید.

رئیس فرودگاه نوشهر در حاشیه افتتاح این طرح  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح توسعه ، بهسازی و نوسازی فرودگاه با چهار میلیارد تومان آماده بهره برداری شد.

اکبر فریفته افزود:  این طرح شامل یک هزار و ۵۵۰ متر مربع بهسازی سالن انتظار فرودگاه و ساخت ۸۵۰ متر مربع بنا در فاز اول با اعتبار ۲ میلیارد تومان بود که در مدت زمان ۷ ماه تکمیل شده است.

وی گفت: همچنین توسعه فضای اداری  ۱۵۰ متر مربع با هزینه ۲۰۰ میلیون تومان آماده بهره برداری شد.

این مسئول افزود: قرار است در فاز دوم  ۷۰۰ متر مربع به فضای سالن این فرودگاه اضافه شود که برای ساخت آن  ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده ا ست.

رئیس فرودگاه نوشهر گفت : همچنین امروز فاز دوم احداث ساختمان ایمنی زمینی و آتش نشانی با ۲۶۰ متر مربع و با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان ، حوضچه آبگیری ماشین های ایمنی با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان افتتاح می شود.

فریفته  افزود: اعتبارات هزینه شده برای طرح توسعه و بهسازی این فرودگاه از سوی شرکت فرودگاه های کشور تامین و پرداخت شده است.

فرودگاه نوشهر در زمینی به مساحت حدود ۸۵ هکتار و با باندی به طول حدود ۲ هزار و ۱۵۰ متر در سال ۱۳۳۲ در قسمت ساحلی و ضلع شمالی این شهر گردشگرپذیر ساخته شد.

سالانه ۹۰۰ پرواز برای جابجایی  ۷۰هزار مسافر در فرودگاه نوشهر نشست و برخاست دارد. 

هم اکنون هفتگی پرواز در مسیرهای رفت و برگشت نوشهر- مشهد و نوشهر - تهران در فرودگاه نوشهر برقرار است .

غرب مازندران به علت برخورداری از موقعیت های ممتازی مانند آثار تاریخی ، فرهنگی و نیز طبیعی چشم نواز نظیر دریا ، جنگل ، روستاهای بکر سرسبز و نیز آب و هوای بسیار مطلوب در تمامی فصول بویژه نیمه نخست سال پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگراست .

مازندران دارای ۳ فرودگاه است که در کل ۶ هزار و ۱۰۰ پرواز برای جابجایی  ۹۷۰ هزار مسافر انجام می شود.

/۱۶۰۲/۱۲۹۵/۱۶۵۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha