همایش بین‌المللی انجمن رمز ایران در مشهد برگزار شد

مشهد - ایرنا - شانزدهمین همایش بین‌المللی انجمن رمز ایران در زمینه امنیت اطلاعات و رمزشناسی روز چهارشنبه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار ‌شد.

رئیس انجمن رمز ایران در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به وجود نیروهای متخصص در زمینه امنیت رمز و داده‌ها در بخش "افتا" (امنیت فضای تبادل اطلاعات) پیشتاز بوده ایم و همچنین تمام نیازهای داخلی کشور را نیز در بخش نرم افزاری با اتکا به دانش داخلی تامین کرده ایم.
محمدرضا عارف افزود: در دهه اخیر با تاسیس انجمن رمز حرکت خوب و پر شتابی شکل گرفته و هر سال نخبگان علمی کشور در این رویداد شرکت می‌کنند.
وی ادامه داد: اولویت امروز انجمن رمز توجه به فناوری‌های "افتا" و تقویت صنعت داخلی است و این هم‌سویی که بخش علمی و پژوهشی با صنعت و فناوری دارد امید بخش آن است که نه تنها نیازهای داخلی را برآورده کنیم بلکه در بازار منطقه‌ای هم حضور داشته باشیم.
عارف گفت: برای پیشرفت و تعالی کشور سه ضلع صنعت، دانشگاه و دولت باید دارای همسویی و هماهنگی لازم باشند و با توجه به جایگاه راهبردی که انجمن رمز به دست آورده است، توانسته ایم هماهنگی های لازم را انجام دهیم.
وی افزود: تفاهم خوبی با هر سه بخش در این زمینه وجود دارد و همچنین اعتمادی که نهادهای حاکمیتی به این انجمن پیدا کرده اند باعث موفقیت آن شده است.

عارف افزود: باید همکاری و هم افزایی بیشتری بین سه بخش دانشگاه، صنعت و حاکمیت به وجود آید و انتظار همکاری به خصوص در بخش های دولتی و حاکمیتی وجود دارد.  
رئیس انجمن رمز ایران ادامه داد: انجمن این ظرفیت را دارد تا در مسیر تعیین شده در راستای گام دوم انقلاب و توصیه مقام معظم رهبری به علم و فناوری، فعالیت های خود را در موضوعات IST گسترش دهد و یکی از اولویت‌های مهم به شمار می رود.
رئیس این همایش نیز گفت: شاهد تلاش های این انجمن در حوزه اجتماعی  و دانشجویی  هستیم و حمایت از فعالیت های دانشجویی، مانند کاشتن بذر برای آینده کشور است.
 محمد کافی افزود: حرکت انجمن رمز ایران، مهندسی فاوا و فعالیت های دانشکده مهندسی در این مسیر قابل ستایش است.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به جایگاه این دانشگاه ادامه داد: نفوذ این دانشگاه بی نظیر است زیرا در دایره ای به قطر هزار کیلومتر مرکز اعتبار علمی مانند این دانشگاه وجود ندارد.
دبیرعلمی همایش انجمن رمز ایران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: یک چهارم اعضای کمیته علمی همایش از اساتید دانشگاه های بین المللی هستند که در گروه های علمی نیز با انجمن مشارکت دارند و به عبارتی می توان اینگونه برداشت کرد که انجمن تاکنون به ۷۵ درصد اهداف خود دست یافته است.
عباس قائمی بافقی افزود: انجمن رمز ایران با هدف ایجاد راهکارهای امن تبادل اطلاعات حدود ۲۰ سال است که فعالیت می کند و ارتباطات بسیار خوب ملی و فرا ملی به دست آورده است و تاکنون با همکاری انجمن رمز ایران و دانشگاه های کشور مجلّه هایی نیز در این زمینه منتشر شده است.
وی ادامه داد: شانزدهمین همایش بین المللی رمز ایران با هدف ایجاد محیطی برای ارائه آخرین یافته‌های علمی خود و با توجه به تخصص امنیت فضای تبادل ارتباطات با محورهای، مبانی رمزشناسی، پیاده‌ سازی الگوریتم‌ های رمزنگاری و حملات مرتبط، امنیت شبکه، پروتکل‌ های امنیتی، امنیت رایانش، مهندسی امنیت و امنیت خدمات الکترونیکی، نهان‌ سازی اطلاعات، جرم یابی در فضای مجازی برگزار می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: مطالب ارائه شده در این کنفرانس در نشریات و مجله های معتبر علمی منتشر می شود و همه می توانند به آن دسترسی داشته باشند و تمام سخنرانی ها و کارگاه های آن به صورت آنلاین برای افرادی که امکان حضور در برنامه را ندارند، منتشر خواهد شد.  
وی گفت: ۱۳۸ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که ۴۷ مورد آن  برای ارایه مورد پذیرش قرار گرفته و از ۱۶ درخواست کارگاه نیز ۱۰ مورد تائید شده است.

۲۰۳۰/۶۰۵۳

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha