۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۳۹
کد خبر: 83455494
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امنیت شهروندان فلسطینی خط قرمز حماس است

۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۳۹
کد خبر: 83455494
 امنیت شهروندان فلسطینی خط قرمز حماس است

تهران - ایرنا - سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز چهارشنبه در واکنش به انفجارهای شب گذشته در نوار غزه که شهادت ۳ مامور پلیس را در پی داشت، گفت: حفظ امنیت شهروندان فلسطینی خط قرمز ماست و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «فوزی برهوم» سخنگوی حماس با تاکید بر اینکه عاملان حمله به دو محل ایست- بازرسی در جهت منافع اسرائیل دست به چنین کاری زدند، گفت: آن چیزی که رژیم صهیونیستی تاکنون با جنگ علیه غزه نتوانسته به آن دست پیدا کند، هیچ فرد و جریان دیگری هم با انفجار نمی تواند آن را محقق کند.  

برهوم تاکید کرد که دستگاه های ذیربط در غزه از جمله وزارت کشور هرگز اجازه برهم زدن امنیت در این منطقه را به کسی نخواهند داد.

وزارت کشور جنبش حماس بامداد امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در پی دو حمله جداگانه به محل های ایست- بازرسی در غرب غزه، ۳ پلیس به شهادت رسیده و ۳ تن دیگر هم زخمی شدند.

این وزارتخانه افزود: اقدامات لازم از سوی دستگاه های امنیتی برای دستگیری عاملان انفجارهای مشکوک سه شنبه شب ادامه دارد.

در همین حال این وزارتخانه تمامی نیروهای امنیتی و پلیس در نوار غزه را به حالت آماده باش در آورده است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انفجارهای دیشب را بر عهده نگرفته است و "آویخای ادرعی" سخنگوی عربی زبان ارتش رژیم اشغالگر قدس نیز مدعی شده که اسرائیل هیچ عملیاتی را سه شنبه شب در غزه انجام نداده است.

هنیه: انفجارها تاثیری بر امنیت غزه نخواهد گذاشت

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس هم با تاکید بر اینکه انفجارهای روز گذشته تاثیری بر امنیت غزه نخواهد گذاشت، گفت: این اولین حادثه در این منطقه نبوده است و همگی پشت نیروهای امنیتی خود هستیم و همه بدانند که اهداف و توطئه هایی که دشمنان با جنگ و محاصره نتوانستند به آن دست پیدا کنند با چند انفجار حاصل نخواهد شد.

جهاد اسلامی فلسطین انفجارها در غزه را محکوم کرد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم با صدور بیانیه ای انفجارهای شب گذشته در غزه را محکوم کرد و آن را اقدامی مجرمانه علیه کل ملت فلسطین دانست.

این جنبش خواستار همبستگی و مسئولیت پذیری همه فلسطینیان با هدف حفظ امنیت و ثبات داخلی در فلسطین شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha