۵ شهریور ۱۳۹۸، ۲۳:۴۹
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 83454635
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تهدیدهای آمریکا مانع حضور شرکت‌های چینی در نمایشگاه سوریه نمی‌شود

تهران- ایرنا- "فیونگ پیاو" سفیر جمهوری خلق چین در دمشق، روز سه شنبه گفت: تهدید آمریکا برای تحریم شرکت‌کنندگان در نمایشگاه بین‌المللی دمشق مانع حضور شرکت‌های چینی در این رویداد نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، سفیر چین افزود: نمایشگاه دمشق منبع قدرت ملت سوریه و دریچه ای برای توسعه اقتصادی این کشور است.

پیاو اضافه کرد: ما به دمشق آمدیم تا بر عمق روابط دوستانه میان ملت چین و سوریه تأکید کنیم.

وی ادامه داد: ۵۸ شرکت چینی با حضور در شصت و یکمین نمایشگاه دمشق در چهار زمینه فعالیت خواهند کرد.

سفیر چین در دمشق بر حمایت کشورش از سوریه در مبارزه با تروریسم و یافتن راه حل سیاسی برای بحران این کشور تأکید کرد و گفت که پکن در روند بازسازی سوریه مشارکت خواهد کرد.

وی اظهار کرد: سوریه در سال ۲۰۱۱ از بازارهای اصلی سرمایه گذاری و همکاری اقتصادی چین در خاورمیانه به شمار می رفت؛ به طوری که در آن زمان، حجم سرمایه گذاری مستقیم پکن بالغ بر دو میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار بود؛ هرچند که در طول بحران چندساله این میزان کاهش یافت.

سفیر چین اعلام کرد: حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی حدود یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار بوده که این رقم تنها نیمی از میزانی است که دو کشور، پیش از آغاز بحران سوریه با یکدیگر داشتند.

آمریکا عصر سه شنبه فعالان اقتصادی و تاجرانی که قصد شرکت در شصت و یکمین نمایشگاه بین المللی بازرگانی سوریه را دارند، تهدید کرد که در صورت حضور در این رویداد اقتصادی، با تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا رو به رو خواهند شد.

در همین حال، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد؛ تلاش های آمریکا برای به تعطیلی کشاندن نمایشگاه دمشق در راستای سنگ اندازی های واشنگتن برای بازسازی سوریه است.

شصت و یکمین نمایشگاه بازرگانی بین المللی سوریه با هدف انعکاس تصویر این کشور و تمدن و پیروزی های آن از فردا (چهارشنبه) تا چهاردهم شهریور در دمشق و در زمینی به مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع و با حضور ۵۰۰ شرکت از ۳۸ کشور گشایش می یابد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha