آیت الله جنتی: سامانه باور ۳۷۳ مایه افتخار کشور است

تهران- ایرنا- رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که سامانه باور ۳۷۳ مایه افتخار کشور است،‌گفت: به کوری چشم دشمنان، ما فعالیت موشکی و دفاعی خود را با سرعت بیشتر ادامه خواهیم داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، آیت الله احمد جنتی امروز سه شنبه در حاشیه بازدید از سامانه موشکی "باور ۳۷۳" و نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع گفت: همانطور که خداوند متعال در قرآن مجید نیز فرموده، مومنان دارای بنیان مرصوص هستند و من در بازدید امروز متخصصان و جوانان زیادی را از نزدیک دیدم که همگی دارای این ویژگی بودند.

وی افزود: در گذشته هیچ کس حتی در خواب هم نمی‌دید که جوانان و متخصصان کشورمان بتوانند چنین سامانه‌ها و تجهیزاتی را طراحی و تولید کنند، اما این جوانان اراده کردند و توانستند این سامانه‌ها را بسازند.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: امروز بسیار خوشحال شدم از اینکه متخصصان وزارت دفاع، جهان اسلام و مردم مسلمان منطقه و ایران را با طراحی سامانه‌های بومی و مدرن، آبرومند کرده‌اند و این مایه افتخار کشورمان است.

آیت الله جنتی ادامه داد: ما باید در مقابل ظلم و ظالم بایستیم و برای این ایستادگی، نیاز به تجهیزات و ادوات پیشرفته نظامی داریم که به لطف الهی، متخصصان صنعت دفاعی این تجهیزات را طراحی و تولید کرده اند و از نظر من، این عزیزان همگی از سربازان امام عصر (عج) هستند.

وی با تاکید بر این که به کوری چشم دشمنان ما لحظه‌ای دست از تولید تجهیزات و ادوات مورد نیازمان برنمی‌داریم، یادآور شد: این روزها دشمنان سخن از ممنوعیت فعالیت موشکی جمهوری اسلامی به زبان آورده و می‌گویند که ایران نباید موشک بالستیک داشته باشد؛ به کوری چشم دشمنان، ما فعالیت موشکی و دفاعی خود را با سرعت بیشتر ادامه خواهیم داد.

امروز همچنین محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس در جریان بازدید از نمایشگاه صنعت دفاعی و سامانه باور ۳۷۳ گفت: نمایشگاه صنعت دفاعی و به ویژه بازدید از سامانه باور، حس " خود باوری " و " اعتماد به نفس" را به معنای واقع کلمه متجلی ساخته است.

وی تصریح کرد: خدا را شاکریم که به همت جوانان عزیز کشورمان در مجموعه صنعت دفاعی سامانه های پیشرفته و به روزی طراحی و تولید شده است که در برابر هر تهدیدی از سوی نظام سلطه قادر است از تمامیت ارضی میهن اسلامی به نحو شایسته دفاع کند.

حجت الاسلام علی اکبری، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه هم در بازدید از نمایشگاه صنعت دفاعی اظهار داشت: این نمایشگاه رونمائی عمق باور یک ملت شکوفا شده و به بلوغ رسیده برای ورود به چله دوم انقلاب است.

وی خاطرنشان ساخت: این نمایشگاه یادآور روزهای دفاع مقدس و روزهایی است که پایه های این افتخارها، شکوفائی و درخشش ها را شهدای عزیز، مجاهدان و دلاورمردان در همان روزهای سخت  پایه گذاری کردند و "ما میتوانیم " را با آن نیروی آسمانی از امام راحل دریافت کردند.

وی افزود: این خط  با تدابیر حکیمانه و دوراندیشانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)   امتداد یافته است و  جوانان نخبه ما توانستند در یک حرفه پیچیده و عمیق که مجموعه بزرگی از رادمردان محقق و پژوهشگر را در حوزه صنعت دفاعی در خود جای داده است، سامانه ای ساخته و تولید کنند که برای ملت خودش پیام آور امنیت و آرامش است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تصریح کرد: امیدوارم مجموعه های دیگر نیز بتوانند باور را از این "باور" دریافت کنند تا انشاءالله با همین روشی که صنایع دفاعی در پیش گرفته است شاهد موفقیت در عرصه های گوناگون اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی  نیز باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در جریان بازدید از سامانه های پدافند هوایی در نمایشگاه صنعت دفاعی گفت: ما امروز باور و تلاش ایرانی را در قالب سامانه های پیشرفته که طراحی و  تولید جوانان همین مرزو بوم است، مشاهده کردیم.

سعید جلیلی افزود: سامانه باور ۳۷۳ پاسخی دندان شکن به فشارهای  حداکثری آمریکا و ژست های برخی از کشورهای اروپایی است و انشاءالله با تلاش جوانان کشور به موفقیت های بیشتری در رسیدن به آینده ای روشن نائل خواهیم آمد.  

به گزارش ایرنا، روز پنجشنبه سامانه پدافندهوایی برد بلند کاملا بومی باور ۳۷۳ با حضور رئیس جمهوری رونمایی شد. این سامانه با بُرد بیش از ۲۰۰ کیلومتر و ارتفاع ۲۷ کیلومتر، مخصوص شرایط جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران است که از نمونه‌های مشابه روسی و آمریکایی همچون اس -۳۰۰ و پاتریوت برتری دارد.

سامانه موشکی باور ۳۷۳نخستین سامانه عمودپرتاب (ورتیکال لانچ) ساخت ایران است که می‌تواند اهداف را با موشک صیاد ۴ در برد ۲۰۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دهد.

با تجهیز نیروی پدافند هوایی ارتش به این سامانه مدرن که فقط چند کشور در جهان قادر به ساخت آن هستند و توان پدافندی کشور برابر پرنده‌های متخاصم اعم از جنگنده‌ها، بالگردها موشک‌های کروز، موشک‌های بالستیک و ... چند برابر خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha