۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۳۶
کد خبر: 83454206
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حجم کار در منابع‌ طبیعی بالا اما زمان محدود است

۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۳۶
کد خبر: 83454206
حجم کار در منابع‌ طبیعی بالا اما زمان محدود است

تهران- ایرنا- رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه حجم کار در منابع‌ طبیعی بالا اما زمان محدود است، گفت: همه ما در پیشگاه خداوند نسبت به وظایفی که در منابع‌ طبیعی بر عهده ما قرار داده شده مسئول هستیم و نکند روزی فرا برسد که از ما بخواهند چرا کاری را که در فرصت معین می‌توانستیم به خوبی انجام دهیم، انجام ندادیم.

به گزارش سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، خلیل آقایی در دوازدهمین جلسه ستاد مدیریت پایدار منابع طبیعی منطقه هیرکانی افزود: محور اساسی کار ما در سازمان جنگل‌ها، حفظ جنگل‌های هیرکانی، حفظ جنگل‌های زاگرسی و اجرای طرح‌های آبخیزداری است، این جلسات را برگزار و کارها را به جدیت پیگیری می‌کنیم تا بگوییم که جنگل چه از نوع هیرکانی و چه از نوع زاگرسی برای سازمان جنگل‌ها مهم است. 
وی اظهار داشت: من منکر اقدامات انجام شده نیستم، اقدامات قابل توجهی در سال‌های گذشته و اکنون در منابع‌ طبیعی در حال انجام است، اما امروز منابع طبیعی با گستردگی و حجم بالا نیازمند فعالیت‌های بیشتر است.
آقایی با بیان اینکه نتیجه کار ما باید مورد تایید خداوند و مردم قرار گیرد نه مورد تایید ما، خواستار استمرار ارتباط با اندیشمندان و صاحبنظران با هدف تبادل افکار و اطلاعات و انتقال نقطه‌نظرات در کارگروه نظارت طرح جایگزین جنگل شد.
رئیس سازمان جنگل‌ها همچنین خواست در حوزه هیرکانی برای کارهای مطالعاتی از کارشناسان خبره استفاده و تدارکات لازم برای انجام مطالعات تفصیلی و نیمه تفصیلی فراهم شود. 

برنامه‌ریزی برای ارائه برنامه‌های آموزشی - ترویجی به منظور مشارکت ذینفعان در روستاهای حاشیه منطقه هیرکانی یکی دیگر از مواردی بود که آقایی بر آن تاکید کرد و نقش‌آفرینی بیشتر کارشناسان آموزش و ترویج ادارات کل استان‌های شمالی را در تمامی روستاهای منطقه هیرکانی خواستار شد.
در ابتدای نشست، مدیران مناطق چهارگانه شمال کشور درباره وضعیت درختان شمشاد و مبارزه با آفات و امراض این گونه ارزشمند جنگلی گزارش‌هایی ارائه کردند. 
جلسه ستاد مدیریت پایدار منابع طبیعی منطقه هیرکانی در کنار بوم‌سازگان جنگلی زاگرس از جمله جلسات پر اهمیت سازمان جنگل‌هاست که با هدف بررسی وضعیت این جنگل‌ها و برون‌رفت از وضعیت موجود مورد توجه جدی قرار دارد که هر هفته به ریاست رئیس سازمان برگزار می‌شود.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha