۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۴۳
کد خبر: 83453467
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سورنا ستاری:

دانشگاه جزیی از بوم یک کشور است

۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۴۳
کد خبر: 83453467
دانشگاه جزیی از بوم یک کشور است

تهران- ایرنا- سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دانشگاه جزیی از جامعه، فرهنگ، اقتصاد و بوم یک کشور است و تافته جدا بافته از فرهنگ نمی‌تواند باشد.

سورنا ستاری روز سه شنبه در مراسم افتتاح اولین مرکز نوآوری بانوان (مانا) در دانشگاه علم وصنعت ایران افزود: خوشبختانه حرکتی در کشور شروع شده که بر روی نیروی انسانی سرمایه‌گذاری می‌کنیم، این امر خیلی مهم است.
وی بیان کرد: ارزش افزوده در خام فروشی نفت و زعفران نیست، حال به هر نوع و شکلی صورت گیرد. ارزش افزوده روی کاری است که بر روی ماده خام صورت می‌گیرد.
ستاری گفت: ما در شاخص نوآوری جهانی در رتبه‌های برتر قرار داریم، کمتر کشوری داریم که نیروی انسانی جوان زیر 33 سال داشته باشد.
وی افزود: اگر می‌خواهیم بچه های ما از کشور خارج نشوند باید اقتصادی داشته باشیم که بر روی نیروی انسانی سرمایه‌گذاری کند، جهت‌گیری مناسبی در این زمینه ایجاد شده ا ست.
ستاری اضافه کرد: در حال حاضر حرکت نوآوری و استارت‌آپی بین دانشگاه‌های تراز اول کشور و نیز شهرستان ها ایجاد شده است، استانداران، روسای دانشگاه‌ها، صندوق‌های خطر پذیربه این سمت حرکت می‌کنند، این همدلی ایجاد شده که بر روی نیروی انسانی سرمایه‌گذاری می‌کنند.
وی گفت: به زودی ناحیه نوآوری دانشگاه علم و صنعت شکل خواهد گرفت و شرکت‌های اطراف دانشگاه در این ناحیه شکل می‌گیرند، این زایش بومی باید از طریق دانشگاه شکل گیرد.

 اولین مرکز نوآوری بانوان با نام مانا امروز سه شنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در دانشگاه علم و صنعت ایران راه‌اندازی شد.

افزایش تعامل و همکاری بانوان در فعالیت‌های کارآفرینی و استارت‌آپی و استاندارد سازی فضای مورد نیاز مادران در محیط‌های کار اشتراکی، مراکز نوآوری، شتابدهنده‌ها و شرکت‌های دانش بنیان از اهداف دیگر راه اندازی این مرکز است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha