۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۱۸
کد خبر: 83451721
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۸۳ درصد مشترکان برق آذربایجان‌شرقی در طرح ملی قبض سبز شرکت کردند

تبریز- ایرنا – مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز طرح ملی قبض سبز وزارت نیرو از ۴۵ روز گذشته به منظور حذف قبوض کاغذی، گفت: در این مدت ۵۴۰ هزار مشترک معادل ۸۳ درصد مشترکان برق استان با ارسال پیامک به شماره سامانه طراحی شده در اجرای این طرح مشارکت کرده اند.  

اکبر فرج نیا به ایرنا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه در شهرستان شبستر صدور قبض کاغذی برای تمام مشترکان حذف شده است، گفت: ارتقای سطح خدمات و رفاه مشترکین، بهره‌مندی از فناوری‌های نو، صرفه‌جویی اقتصادی، توسعه دولت الکترونیک، ارتباط دوسویه با مشترکین، ارائه خدمات غیرحضوری، نظارت مؤثر، مدیریت کارآمد و حفظ محیط زیست از اهداف این طرح به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه توزیع برق آذربایجان شرقی دارای ۹۰۰ هزار مشترک است، گفت: با اجرای این طرح سالانه علاوه بر صرفه جویی یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومانی از قطع ۳۰۰ تا ۴۰۰ درخت در راستای حفظ محیط زیست جلوگیری می شود.  

فرج نیا با بیان اینکه چهار روش به ‌منظور دریافت شماره تلفن همراه مشترکان برای ارسال قبوض پیامکی در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: در روش نخست، ماموران قرائت کنتور پس از مراجعه به منازل شماره تلفن همراه مشترک را دریافت و در سامانه ثبت خواهند کرد.

وی افزود: در روش دوم نیز سرشماره‌ای اعلام شده است که مشترکان با ارسال شماره شناسه اشتراک خود، اطلاعاتشان در سامانه ثبت خواهد شد و پس از این قبوض خود را به شکل پیامک دریافت خواهند کرد.

وی گفت: در این روش همه مشترکان در سطح کشور می‌توانند با ارسال *۱* شناسه قبض # به سرشماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ نسبت به ثبت شماره همراه خود در سامانه صدور قبض کشور اقدام کنند.

فرج نیا افزود: در استان آذربایجان شرقی هم شماره ۵۰۰۰۴۱۲۱ برای این امر اختصاص یافته است و مشترکان برق استان می توانند با ارسال شناسه قبض خود به شماره نسبت به حذف قبض کاغذی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام باید با شماره همراهی انجام شود که مسئولیت پرداخت صورت‌حساب برق را برعهده دارد، یعنی مالک، مستأجر و یا هر فرد دیگری که مسئولیت صورت حساب برق از سوی مالک به وی واگذار شده است.

فرج نیا گفت: در روش سوم نیز مشترکان می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی شرکت توزیع در سراسر کشور نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

وی افزود: اپلیکیشنی در سایت‌های یاد شده قرار گرفته که مشترکان می‌توانند با استفاده از آن علاوه بر دریافت قبوض الکترونیکی، تمامی خدمات پس از فروش را از طریق این اپلیکیشن دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه فردی مالک خانه نیست و مستأجر است، بعد از آنکه از محل مورد نظر نقل مکان کرد، باید شناسه قبض به همراه ستاره دو را به همان شماره پیامک کند تا فرآیند ارسال قبض آن شماره شناسه متوقف شود، سپس شناسه قبض منزل جدید خود به همراه ستاره یک را مجدد پیامک کند.

وی گفت: اگر مشترکی چند قبض برق دارد می‌تواند شناسه همه را به صورت جداگانه به همراه ستاره یک به شماره مذکور پیامک کند.

۳۰۷۱

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha