۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴
کد خبر: 83451415
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۵ پروژه شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه هفته دولت به بهره برداری می رسد

کرمانشاه- ایرنا- مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، از افتتاح ۴۵ پروژه برق رسانی، اصلاح و بهینه سازی شبکه برق و روشنایی معابر در سطح استان در هفته دولت با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان خبر داد.

امیدعلی مرآتی روز دوشنبه به مناسبت هفته دولت با حضور در دفتر خبرگزار ایرنا، همچنین از برق رسانی به پنج پاسگاه مرزی استان خبر داد و افزود: ۶ پروژه برق رسانی به پاسگاه های مرزی، روستاها، روشنایی مرز سومار و روشنایی معابر دیگر نیز در این هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد.
وی یکی از برنامه های مهم شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه را برق رسانی به پاسگاه های صعب العبور و نوار مرزی در سال جاری عنوان کرد و از همکاری فرماندهان نظامی استان تقدیر کرد و گفت: نیروهای مرزبانی در دورترین نقاط استان با تحمل دمای بیش از ۵۰ درجه مشغول پاسداری از مرزها و امنیت جامعه هستند و برق رسانی به این نوار مرزی از اولویت های شرکت توزیع است. 
 ۹۹/۶ درصد روستاهای کرمانشاه برق رسانی شده است 
 او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: صد درصد جمعیت شهرها و ۹۹/۶ درصد روستاهای استان از نعمت برق برخوردار هستند و چند صدم باقی مانده نیز مربوط به روستاهای کمتر از پنج خانوار است که فصلی در  روستاها ساکن اند که اگر تجهیزات برقی برای آنها نصب شود بعد از کوچ آنان مورد سرقت قرار می گیرد و این اصلا توجیه عقلی ندارد.
وی در ادامه با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه حتی برای روستاهای تک خانوار نزدیک شبکه مدار برق رسانی کرده است، گفت: هیچ روستای بالا پنج خانوار در استان نیست که برق رسانی نشده باشد.
شرکت توزیع نیروی برق استان در زلزله عملکرد خوبی داشت
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه در ادامه با اشاره به زلزله ۷/۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ استان اظهار داشت: این شرکت با وجود آسیب دیدگی فراوان تاسیسات خود در کمترین زمان ممکن کار اتصال و  برق رسانی مناطق زلزله زده انجام داد.
مرآتی در ادامه افزود: در این زلزله ۱۳۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت ها و تاسیسات شرکت توزیع برق وارد شد که تاکنون ۳۲ میلیارد تومان برای تعمیر و بازسازی آن مصوب شده که از این مبلغ نیز تاکنون ۵۰ درصد تخصیص یافته که امیدواریم در تقسیم اعتبارات تازه زلزله به استان اعتبارات بیشتری برای شرکت توزیع در نظرگرفته شود.
برق هیچ واحد مسکونی و کانکسی در مناطق زلزله زده قطع نشده است
 او در ادامه بیان داشت: برق هیچ واحد مسکونی یا کانکس مسکونی بدون هماهنگی ستاد بازسازی زلزله، ستاد بحران، فرمانداری و شورای تامین قطع نمی شود و شرکت توزیع برق تابع دیگر دستگاه های ذی صلاح است. 
مرآتی در ادامه با بیان اینکه شرکت توزیع تا اول مهر سال ۹۷ هیچ گونه قرائت کنتور انجام نداد و از این تاریخ فقط کار قرائت صورت گرفت ولی وجهی دریافت نشد و این هزینه های زیادی را برای دولت در برداشت.
او با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه در زلزله عملکرد عالی از خود نشان داد و مورد تقدیر وزارت نیرو و استانداری قرار گرفت، اظهار داشت: برخی مشترکان واحدهای آسیب دیده که کار ساخت و ساز آنها تمام شده و در منازل خود سکونت کردند نسبت به پرداخت نکردن قبض خود به این شرکت بی انصافی می کنند.
کرمانشاه در بحث مدیریت مصرف برق در فصل تابستان جز استان های برتر کشور است
مرآتی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح صفر ۹۸ وزارت نیرو اشاره کرد و بیان داشت مردم کرمانشاه، مشترکان صنعتی، کشاورزی، خانگی و تجاری و ادارات همه در مدیریت مصرف برق تابستان ۹۸، بسیار خوب رعایت کردند که جای تقدیر دارد.
کاهش مصرف برق ادارات با تغییر ساعت کار اداری، جا به جایی تعطیلی برخی کارخانجات صنعتی از جمعه به روز شنبه طی تفاهم نامه ای، رعایت خاموشی چاه های آب کشاورزی در زمان اوج پیک مصرف روزانه یعنی از ساعت ۱۲ تا چهار بعداز ظهر از جمله سیاست های طرح صفر ۹۸ شرکت توزیع برق استان برای مدیریت اوج پیک بار مصرف برق بود که مرآتی به آن اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه با همکاری خوب مردم در تابستان امسال هیچ گونه قطعی برق ناشی از بار پیک مصرف را تجربه نکرد.
شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از ۲ خط انتقال به عراق برق صادر می کند
 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان اکنون از ۲ خط انتقال برق سومار و خسروی برق به عراق صادر می کند و تمام زیرساخت ها برای انتقال برق از طریق  مرز شیخ صالح فراهم است که نیاز به مجوز مرکز هستیم.
مرآتی همچنین از امضاء تفاهم نامه اجرای طرح انتقال نیروی برق از مرز شوشمی و پاوه به اقلیم کردستان خبر داد.
برای برگزاری  مراسم اربعین آمادگی کامل داریم
وی در ادامه بیان داشت: تاسیسات و زیرساخت های برق مرز خسروی از سال ۹۶ برای پذیرایی از زوار اربعین فراهم شده و مرز خسروی و قصرشیرین از نظر روشنایی معابر، پارکینگ ها و غیره هیچ مشکلی ندارد و هم اکنون به سه خط انتقال برق مجهز است که هیچ وقت مشکل قطعی پیش نیایید.
 مرآتی در دامه تعداد مشترکان برق استان را ۷۶۳ هزار و ۲۵۵ مشترک در ۱۴ شهرستان و ۲۸ بخشداری عنوان کرد بیان داشت تمام شبکه برق استان کرمانشاه به سیستم (jis ) سیستمی که آمار و اطلاعات کامل از طراحی، اصلاح ها  به روز رسانی ها شبکه های توزیع برق را به صورت برخط و آنلاین گردآوری و مرکز شهرستان ها اطلاع رسانی می کند.
وی همچنین به سامانه ۱۲۱ شرکت توزیع نیروی برق برای آگاهی از وضعیت برق مشترکان برق اشاره کرد که در کمترین زمان ممکن در طی ۲۴ ساعت روز نسبت به خرابی، تعمیر، قطعی برق مشترکان ثبت و به واحدهای تعمیر اطلاع رسانی می کنند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۲۲ روستا و ۳۴ شهر دارد.

پنج هزار و ۴۲۹ پروژه عمرانی، آموزشی، خدماتی، کشاورزی و تولیدی در هفته دولت امسال با ۹۶۵ میلیارد تومان اعتبار در استان کرمانشاه به بهره برداری می رسد.
۳۲۰۹/۸۰۶۶  

سرخط اخبار استان‌ها