۴هزار میلیارد ریال مطالبه‌ کارگران هرمزگان اخذ شد

بندرعباس - ایرنا - ۴هزار میلیارد ریال مطالبه کارگران هرمزگان از طریق کمیته فرعی کارگری و بدون نیاز به طرح شکایت در مراجع حل اختلاف اخذ شد.

صیانت از نیروی کار یک الزام قانونی است و در این راستا  به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از کار، تعطیلی کارگاه‌های ناایمن، رسیدگی به پرونده‌های مسکن مهر و برخورد با کارفرمایانی که  اتباع خارجی را بکار می.گیرند، برای برخورد با متخلفان به مساعدت دستگاه قضایی نیاز است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان روز یکشنبه در دیدار با رییس دادگستری این استان گفت: سعی می شود شکایت بین کارگران و کارفرمایان قبل از اینکه منجر به صدور رای شود، کاهش یابد و به دلیل تعامل با دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و رسیدگی به پرونده شاکیان در هیات تشخیص و حل اختلاف اداره کل، تعداد شکایت‌ها به حداقل رسانده می‌شود.

هادی ابراهیمی ادامه داد: این اداره کل در خصوص اجرای قوانین کار ارتباط بسیار نزدیکی با دستگاه قضا دارد و امید می رود در پرونده‌های مربوط به این حوزه تسریع بیشتری انجام شود.

هادی ابراهیمی افزود: خواهان اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده هاب کارگری و تعامل بیشتر کارشناسان این ادره کل با قضات در خصوص بررسی تخصصی پرونده‌ها و حل مشکلات آن‌ها هستیم.

۳۲۱۹ /۶۰۴۸

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha