۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۰۳
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 83449717
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنرمندان بوکانی در جشنواره «کهن آواهای تنبور» کرمانشاه درخشیدند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان گفت: ۲ هنرمند این شهرستان مقام‌های اول و دوم جشنواره «کهن آواهای تنبور» در کرمانشاه را از آن خود کردند.

منصور احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سومین دوره جشنواره «کُهن آواهای تنبور» مناطق کردنشین روزهای ۳۱ مرداد و یکم شهریور ۱۳۹۸ در خانه تنبور ایران واقع در روستای «بان‌زلان دالاهو» استان کرمانشاه برگزار شد.

وی ادامه داد: در مراسم اختتامیه سومین جشنواره «کُهن آواهای تنبور» ودر بخش سازهای بادی و نرمه نای «آروین دباغی» و «مژگان سیدی » هر ۲ از شهرستان بوکان به ترتیب در جایگاه دوم و سوم این جشنواره قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در بخش سازهای بادی و آلات شمشال نیز عبدالباسط مرادی از جوانرود و اسماعیل غفوری از بوکان به‌طور مشترک رتبه نخست را از آن خود کردند. 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان اظهار داشت: این جشنواره در ۲ بخش گروه‌نوازی و تک‌نوازی و با هدف حفظ و اشاعه موسیقی مقامی و کردی، شناسایی استعدادهای جوان و حمایت و قدرشناسی از تلاش‌های موثر هنرمندان و علاقه‌مندان به موسیقی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جشنواره ۳۹ گروه و ۱۷۸ تک‌نواز شرکت داشتند، اظهار داشت: از این میان ۱۳ گروه و ۵۱ تک‌نواز از استان‌های آذربایجان‌غربی، ایلام، کردستان، خراسان رضوی، لرستان، قزوین، مرکزی، کرمانشاه، همدان و البرز به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

«احمدی» افزود: در بخش گروه‌نوازی نیز «گروه سوارو از بوکان» به عنوان گروه برگزیده جشنواره معرفی شد.

این جشنواره در بخش‌های تک‌نوازی تنبور، مقام‌خوانی، سازهای بادی و گروه‌نوازی به مدت ۲ روز برگزار شد.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و یکی شهرستان‌های هنرپرور این استان به شمار می‌رود.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha