۳۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۰۵
کد خبر: 83446929
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نبود خوابگاه اصلی ترین مشکل دانشگاه صنعتی کرمانشاه است

کرمانشاه- ایرنا- رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه یکی از اصلی‌ترین مشکلات این دانشگاه را نبود خوابگاه دانشجویی دانست و این مهم را ناشی از منع ساخت خوابگاه دولتی در برنامه پنجم توسعه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ علی اکبر اختری روز پنجشنبه در نشست مشترک ‌سیدقاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در شورای اسلامی با ریاست و مسئولین دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: این موضوع، دانشگاه را مجبور به روی آوردن به خوابگاه‌ های خودگردان و صرف هزینه‌ از بخش بودجه دانشجویی برای کمک به هزینه خوابگاه ها کرده است.

وی اظهار داشت: قبل از نقل مکان به ساختمان جدید سرعت رشد آرامی داشتیم؛ امّا، پس از جابجایی سرعت رشد دانشگاه افزایش یافته است ولی سرعت رشد بودجه متناسب با آن نیست.

او گفت: با توجه به وضعیت تخصیص بودجه موجود، این دانشگاه مجبور است بسیاری از اعتبارات خود را صرف سرویس ایاب و ذهاب و غذای دانشجویان نماید.

اختری همچنین به آمار و ارقام آموزش عالی و آموزش پرورش استان اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش عالی و آموزش پرورش استان از لحاظ شاخص ها شرایط قابل قبولی دارند.

وی افزود: از لحاظ قبولی در ۱۰۰ هزار نفر، کرمانشاه در جایگاه ۲۸ ام قرار دارد و در آموزش عالی نیز ۲۳ ام هستیم؛ کرمانشاه صندلی خالی ندارد، امّا، استان هایی مانند خوزستان که ۱۵ دانشگاه و کرمان که ۱۲ دانشگاه دارد، دارای صندلی خالی اند و این نشان از توجه مسئولان و ایجاد تناسب بین فضای آموزش عالی و جمعیت استان دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در پایان سخنان خود، یادآور شد: دانشگاه صنعتی کرمانشاه ارتباطات سازنده و مناسبی را با اقلیم کردستان برقرار کرده است و توانایی این را دارد تا نیروهای متخصصی را در این اقلیم آموزش دهد، البته هنوز در زمینه جذب دانشجو وارد نشده و در مقدمات است.
وی گفت: همچنین در هفته‌های آتی میزبان مسئولان دانشگاه حلبچه خواهیم بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست گفت: هرجا نیازی احساس شود، ما نمایندگان مردم باید آنجا حضور یافته و به رفع مشکلات مردم بپردازیم.

سیدقاسم جاسمی ضمن اینکه از تحول بسیار خوب دانشگاه صنعتی ابراز خرسندی کرد و از تلاش های ریاست و مسئولین دانشگاه در سال های گذشته تقدیر کرد و گفت: اگر مراکز آموزشی قبل از مهارت آموزی به سلامت روحی و جسمی دانش آموختگان خود توجه کنند و این ۲ مهم را در کنار هم داشته باشند؛ حتم به یقین در جایگاه شایسته ای قرار می گیرند. جایگاه ای که امروز در دانشگاه صنعتی کرمانشاه شاهد آن هستیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کرمانشاه از جنگ تحمیلی خسارات زیادی را متحمل شده و نتوانسته توسعه لازم را بیابد و در ضمن با مشکل مدیریت رو به رو است، اظهار امیدواری کرد که با مدیریت صحیح، بسیاری از مشکلات استان مرتفع شود.

دانشگاه صنعتی کرمانشاه فعالیت خود را سال ۸۴ آغاز کرده و اکنون بیش از ۲ هزار  و ۳۰۰ دانشجو دارد.

۳۰۳۳/۸۰۶۶  

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها