۲۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۹
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 83444407
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر پیشین فرانسه خواستار کمک روسیه به حفظ برجام شد

تهران - ایرنا - سفیر پیشین فرانسه در تهران اعلام کرد که پاریس روی حمایت مسکو برای حفظ برجام حساب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری آذربایجان (آپا)، «فرانسوا نیکولاد» گفت که فرانسه خواستار کمک روسیه برای حل مناقشه دیپلماتیک با ایران است.

وی که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ سفیر فرانسه در ایران بود، افزود: بواسطه شرایط دشوار در خلیج فارس، طرف ها بدنبال راهی برای برون رفت از این وضعیت هستند.

نیکولاد گفت: فرانسه خواستار حمایت مسکو از تلاش ها برای حفظ توافق هسته ای ۲۰۱۵ است.

این دیپلمات فرانسوی با تاکید بر اینکه مسکو می تواند به تهران در شرایط تحریم ها در زمینه فروش نفت کمک کند، افزود: همه از روسیه انتظار دارند که کاری در ارتباط با این مساله انجام دهد.

نیکولاد یادآور شد که به دلیل ارتباط بسیار نزدیک شرکت های اروپایی با بازار آمریکا برخلاف شرکت های روسی، اقدام کشورهای اروپایی در ارتباط با این مساله، دشوارتر است.

وی گفت که این کار برای روسیه آسان تر است و «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه می توانند راهی برای برون رفت از این بحران بیابند.

نیکولاد افزود: روسیه همچون چین و همچنین سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس، شریکی جدی در شکل گیری و اجرای این توافق است.

پوتین و مکرون روز گذشته (دوشنبه) در «فورت دو برگانکون» فرانسه با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند و کاخ کرملین، حفظ برجام را وظیفه مشترک مسکو و پاریس دانست.

خبرگزاری فرانسه هفته گذشته به نقل از یک مقام فرانسوی که نامی از وی نبرد، موضوع ایران را یکی از محورهای اصلی مذاکرات پوتین و مکرون پیش از نشست سران «گروه ۷» برشمرد.

مکرون قرار است از دوم تا چهارم شهریور ماه میزبان اجلاس «گروه ۷» در شهر «بیاریتز» واقع در جنوب غربی فرانسه باشد.

فرانسه در سال ۲۰۱۹، ریاست «گروه ۷» متشکل از انگلیس، کانادا، آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایالات متحده را بر عهده دارد.9109

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha