۲۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۲۸
کد خبر: 83440601
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 وحدت و برادری علمای شیعه و سنی موجب سربلندی نظام است

چابهار- ایرنا- مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: وحدت و برادری علمای شیعه و سنی همواره موجب سربلندی ایران اسلامی و افتخار و خرسندی جامعه روحانیت است که دشمنان از این راه نمی‌توانند کمترین خدشه‌ای وارد کنند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی روز شنبه در همایش گفتمان سازی وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در سرسرای همایش‌های منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: به جوانان ورزشکار و نواندیش برای برگزاری این همایش تبریک می گویم و از نگاه‌ ویژه دکتر سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، معاونان این وزارتخانه و مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان به خاطر اهمیت به دیدگاه و تفکرات جوانان غیرتمند این استان مرزی قدردانی می‌کنم.

وی بیان کرد: علمای شیعه و سنی باید سیرت قرآن کریم و فرامین رسول اکرم حضرت محمد(ص) را الگو قرار دهند.

او با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانش به دنبال از بین بردن امنیت امت اسلامی و مسلمانان شیعه و سنی هستند، بیان کرد: برنامه‌ریزی گسترده‌ای صورت گرفته تا وحدت بین این دو مذهب اسلامی را از بین ببرند که به فضل الهی تا کنون ناکام بوده‌اند.

 امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان ادامه داد: افراط و تفریط و همچنین تعصبات خشک و بیجا زمینه تفرقه بین مسلمانان خواهد شد و باید اعتدال و ایثار در بین علمای شیعه و سنی پررنگ شود.

مولوی اسماعیل زهی افزود: بستر مناسبی برای جوانان فراهم شود تا با گفتمان وحدت اسلامی و تقریب مذاهب، منشا وحدت در بین مردم شیعه و سنی شوند.

به گزارش ایرنا همایش نقش جوانان و سازمان‌های مردم نهاد در گفتمان‌سازی وحدت و تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز با حضور محمد مهدی تندگویان معاون وزیر ورزش و جوانان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجدمکی اهل سنت زاهدان به همراه جمعی از علمای اهل تشیع و تسنن، دکتر اردکانی معاون آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آل اسحاق مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر وزارت ورزش و جوانان، ادهم کرد مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان به همراه مقیمی معاون اداره کل، میهنی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، بامری فرماندار شهرستان چابهار و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در محل سرسرای همایش‌های بین المللی منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

۳۰۴۳**۶۰۸۱

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha