۲۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 83439052
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آب شرب ۲۰ روستای تکاب پس از ۱۲ ساعت وصل شد

۲۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۳۴
کد خبر: 83439052
آب شرب ۲۰ روستای تکاب پس از ۱۲ ساعت وصل شد

مهاباد- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب گفت: آب شرب ۲۰ روستای سخت‌گذر این شهرستان که بر اثر خرابی ایستگاه پمپاژ قطع شده بود، پس از ۱۲ ساعت وبا تلاش بی وقفه نیروهای آب و فاضلاب روستایی و اداره برق وصل شد.

حبیب‌الله شیوخی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاسیسات برق ایستگاه پمپاژ «داشبلاغ» و مجتمع آبرسانی محور روستایی «علی‌آباد - نخوددره» در ۲۲ کیلومتری تکاب روز گذشته/پنجشنبه/ بر اثر صاعقه دچار سوختگی و خرابی شد و منجر به قطعی شبکه آب شرب ۲۰ روستای منطقه گردید.

وی اظهار داشت: فرمانداری و ادارات عضو ستاد مدیریت بحران تکاب پس از اطلاع از خرابی تاسیسات مجتمع آبرسانی محور علی‌آباد - نخوددره بلافاصله وارد عمل شده و این تاسیسات تعمیر و تجهیزات جدید برق در ایستگاه پمپاژ آب داشبلاغ نصب شد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب با بیان اینکه مشکل قطعی آب روستاهای این شهرستان هم اینک به طور کامل رفع شده، ادامه داد: در مدت قطعی آب بر اثر خرابی شبکه توزیع روستایی، آب شرب مورد نیاز ۲۰ روستای سخت‌گذر محور علی‌آباد - نخوددره با پنج دستگاه تانکر بزرگ توسط ادارات آب و فاضلاب روستایی و راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب، کارخانه طلای زرشوران و اداره آب و فاضلاب روستایی مهاباد به موقع تامین شد.

شیوخی گفت: خرابی و سوختگی تاسیسات برق مجتمع آب رسانی علی آباد - نخوددره تکاب بر اثر صاعقه بیش از ۵۰۰ میلیون ریال خسارت به این ایستگاه پمپاژ آب وارد کرد.

وی بیان کرد: اقدام به موقع ستاد مدیریت بحران فرمانداری و ادارات خدمات‌رسان تکاب در تعمیر و تجهیز مجدد تاسیسات برق ایستگاه پمپاژ آب در روستای داشبلاغ و مجتمع علی آباد - نخود دره، مدت زمان قطعی آب شرب در روستاهای دورافتاده این محور را به حداقل رساند و در این مدت نیز تمهیدات لازم برای آبرسانی به روستاییان به صورت سریع به کار گرفته شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب افزود: با توجه به رگبارهای فصلی و حوادثی مانند صاعقه و جاری شدن سیلاب‌های موقتی در مناطق روستایی و ارتفاعات، روستاییان هرگونه قطعی در شبکه آب شرب را بلافاصله به ستاد مدیریت بحران و اداره آب و فاضلاب روستایی این شهرستان اطلاع دهند.

تکاب از شهرستان‌های جنوبی آذربایجان غربی است که ۱۰۲ روستا دارد و راه دسترسی بیشتر روستاهای شهرستان سخت‌گذر و کوهستانی است؛ بیش از ۳۶ هزار نفر از جمعیت ۸۱ هرار نفری این شهرستان در مناطق روستایی سکونت دارند.

هم اینک بیش از ۹۵ درصد از جمعیت روستایی تکاب تحت پوشش شبکه آب شرب بهداشتی قرار دارند.

۷۵۱۴/ ۳۰۲۰/۳۰۷۲

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha